سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

نظر

برای طراحی سایت راه های مختلفی وجود دارد و می توان از طریق چندین زبان برنامه نویسی یک سایت طراحی کرد. معروف ترین و مناسب ترین زبانی که برای طراحی سایت از آن استفاده می شود، زبان PHP می باشد. اما اکثر افرادی که قصد طراحی سایت دارند به زبان های برنامه نویسی تسلط ندارد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آماده می باشد و بدون حتی یک خط برنامه نویسی می توان یک سایت در سطح جهانی طراحی کرد.

طراحی سایت به کمک وردپرس باعث شده تا اکثر کسانی که قصد طراحی سایت دارند، از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده نمایند. وردپرس در سال های اخیر به بهترین و پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل شده است و بیش از 70 درصد سایت های جهان توسط وردپرس طراحی شده اند. امنیت بالا، پشتیبانی عالی، مدیریت آسان، طراحی زیبا و راحت، افزونه های کاربردی و ... باعث شده تا وردپرس در جهان از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

طراحی سایت به کمک وردپرس بسیار لذت بخش می باشد و اگر ساعت ها با آن کار کنید خسته نمی شوید و می توانید با حوصله یک سایت مناسب طراحی کنید. مهمترین مسئله ای که در مورد وردپرس وجود دارد این است که در کنار طراحی سایت، بتوانید آن را مدیریت کنید و به تمام بخش های آن تسلط داشته باشید. راه اندازی و تاسیس یک سایت به کمک وردپرس زمان زیادی طول نمی کشد اما طراحی و شخصی سازی آن به گونه ای است که باید به تمامی بخش های وردپرس تسلط داشته باشید.

آموزش وردپرس بسیار راحت می باشد و حتی کسانی هم که درباره طراحی سایت اطلاعاتی ندارند می توانند با کمی تلاش و مطالعه آن را یاد بگیرند. مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب برگزار کننده دوره های آموزش وردپرس می باشد و این دوره ها زیر نظر اساتید برجسته کشور و بروزترین و بهترین سیستم های آموزشی برگزار می شود. جهت شرکت در این دوره ها می توانید روی ثبت نام کلیک نمایید.

آموزش طراحی وب در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب

طراحی سایت به کمک وردپرس

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و زبان های برنامه نویسی

همان طور که گفتیم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آماده می باشد و بدون نیاز به حتی یک خط برنامه نویسی می توان یک سایت را با آن طراحی کرد و همچنین وردپرس به صورت متن باز (Open Source) می باشد و اگر کسی به زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشد می تواند آن را گسترش دهد. با یادگیری وردپرس می توان در کمترین زمان ممکن یک سایت با تمام امکانات طراحی کرد.

برای طراحی سایت می توان از زبان های برنامه نویسی مانند PHP استفاده کرد ولی طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی زمان بر می باشد و اگر خطایی در کدنویسی آن وجود داشته باشد باید به طور کامل آن را بررسی کرد و مراحل تست را پشت سر بگذارد. اداره این گونه سایت ها کمی دشوار می باشد و شخصی که قرار است از سایت پشتیبانی کند باید به زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشد و همچنین در صورت بروز مشکل بتواند آن را بررسی و رفع نماید.

اما کار با وردپرس راحت است و مدیریت آن را می توان شخص صاحب سایت بر عهده بگیرد و مطالب و محتوای خود را به راحتی بر روی سایت انتشار دهد. وردپرس دارای قالب ها و افزونه های کاربردی می باشد و این دو پارامتر می تواند دیزاین سایت را مشخص کند. قالب های وردپرس توسط شرکت های معتبر طراحی و فروخته می شود و برای تهیه آن ها باید حتما به فروشگاه های آنلاین مراجعه کرد و قالب ها را به صورت اصل خریداری کرد. در صورتی که از قالب های متفرقه و ناشناس بر روی سایت خود استفاده نمایید، امکان پایین آمدن امنیت سایت وجود دارد و همچنین برای استفاده از افزونه های وردپرس، فقط از افزونه های ضروری و مشخص استفاده نمایید.

برای آموزش وردپرس به سیستم های پیشرفته و امکانات ویژه نیاز نمی باشد و با لپ تاپ و کامپیوترهای معمولی هم می توان وردپرس را آموزش دید. برای این که به خوبی به وردپرس تسلط پیدا کنید، پس از یادگیری آن می بایست یک سایت شخصی طراحی کرده و به خوبی با تمام امکانات آن کار کنید. با این کار شما رفته رفته به خوبی وردپرس را یاد می گیرد و می توانید سایت های بیشتری طراحی کنید.