سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

آزمایش خون مخصوص چه افرادی است

آزمایش خون از آن دسته آزمایش هایی است که می توان به کمک آن مقادیر بسیاری را بررسی کرد و همچنین در درمان بیماری ها و پیشگیری از آن ها بسیار موثر می باشد. در این مطلب قصد داریم تا بگوییم که آزمایش خون مخصوص چه افرادی است و این که هر چند وقت یک بار باید آن را انجام داد. یکی از روش تشخیص بیماری ها، آزمایش ابتدایی خون یا پانل خونی می باشد که می تواند علائم بیماری ها، مواد زائد درون خون و ... را تشخیص دهد. با انجام یک آزمایش خون ساده که توسط پزشک پس از معاینه بالینی تجویز می شود، می توانید از وضعیت سلامت جسمانی خود باخبر شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

برای انجام آزمایش خون سن و سال مهم نیست و هر فردی از کودک تا سالمند می تواند این آزمایش را انجام دهد ولی برای برخی از افراد انجام این آزمایش به طور مرتب بسیار مهم می باشد. کودکان و نوجوانان با انجام این آزمایش می توانند از همان سنین کم به انجام این آزمایش تشویق شوند و انجام این آزمایش می تواند در سالم بزرگ شدن آن ها تاثیرگذار باشد. با بررسی پارامترهایی در که در آزمایش خون مشاهده می شود می توان تغذیه افراد را بر اساس آن دسته بندی کرد.

مهمترین افرادی که باید آزمایش خون را به صورت سالیانه انجام دهند سالمندان می باشند. با بالا رفتن سن سالمندان باید بیشتر حواسشان به سلامت و سیستم ایمنی بدن خود باشد و با انجام چکاپ سالیانه می توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد. متاسفانه با بالا رفتن سن، سالمندان بیشتر دچار بیماری می شوند و این مربوط به پایین آمدن سیستم ایمنی بدن می باشد که اعضای مختلف بدن را درگیر خود می کند. با انجام چکاپ سالیانه می توان فهمید که بدن چه کمبودهایی و چه مواد غیر مفیدی دارد و با دارو می توان این موارد را تا مقدار قابل توجهی درمان کرد.

با آزمایش خون چه چیزهایی را می توان تشخیص داد؟

  • کم خونی
  • چربی خون
  • قند خون
  • تشخیص بیماری ها مانند سرطان
  • تشخیص اختلالات تیروئید
  • اختلالات کبدی
  • اختلالات کلیه
  • و ...

اهمیت آزمایش خون

آزمایش خون مخصوص چه افرادی است

اغلب بیماری هایی که در انسان به وجود می آید خیلی آهسته رشد می کنند و علائم بسیار کمی دارند که در حالت عادی قابل تشخیص نمی باشد. زمانی که بیماری ضعیف می باشد بسیار راحت تر می توان با آن مقابله و هزینه های کمتری هم صرف می کند اما زمانی که بیماری رشد کند ممکن است مدت ها طول درمان آن به طول بیانجامد و حتی تا آخر هم عوارضی از خود بجای بگذارد. اکثر این بیماری ها را می توان به کمک آزمایش خون تشخیص داد و در صورتی که به یک بیماری مبتلا بوده اید، می توان با دارو و طول درمان کوتاه تری آن را درمان کرد و حتی از بروز دوباره آن جلوگیری کرد.

برای انجام آزمایش خون باید به صورت ناشتا باشید تا آزمایش به صورت دقیق صورت گیرد. علت انجام این کار این است که مواد غذایی که مصرف کرده اید به طور مستقیم بر روی آزمایش خون تاثیرگذار نباشد و وقتی به صورت ناشتا این آزمایش را انجام می دهید، مواد غذایی مصرف شده تاثیری بر روی آزمایش ندارند.

آزمایش خون جزء آزمایش های چکاپ کامل هم محسوب می شود و اگر فردی آزمایش چکاپ انجام دهد، آزمایش خون هم شامل آن می شود. بر اساس مطالعاتی که انجام شده است، آزمایش خون یکی از مهمترین و پرتکرارترین آزمایش هایی است که در سرتاسر جهان انجام می شود و همین موضوع می توان از اهمیت بالای آن خبر دهد. برای آزمایش خون باید به آزمایشگاه ها مراجعه کرد ولی به دلیل شلوغی این مراکز باید ساعت های زیادی منتظر بمانید ولی از این پس با خدمات آزمایش خون در منزل با شرکت پالسی نو می توانید این آزمایش را بدون معطلی و در منزل خود انجام دهید. برای انجام این کار کافیست درخواست خود را در سامانه پالسی نو ثبت نمایید یا با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

میزان خطا در آزمایش خون

با وجود پیشرفت علم پزشکی و دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی، میزان خطا در آزمایش ها به حداقل رسیده است ولی اگر موارد غیر طبیعی در آزمایش خون وجود داشته باشد، پزشک با بررسی دوباره می تواند آزمایش دیگری برای شما تجویز کند تا به طور کامل نتیجه آزمایش مشخص شود.

انجام آزمایش خون در منزل

آزمایش خون مخصوص چه افرادی است

برای انجام آزمایش خون در منزل ابتدا می توانید درخواست خود را در سامانه پالسی نو به ثبت برسانید و پس از می توانید تاریخ و ساعت مراجعه پرنسل پالسی نو را مشخص کنید و ضمنا شما می توانید این آزمایش را صورت خانوادگی انجام دهید. پس مراجعه فرد مورد نظر، از فرد متقاضی نمونه گیری انجام می شود و نمونه به ظرف های مخصوص انتقال داده می شود و به آزمایشگاه منتقل می شود. جواب آزمایش در کمترین زمان و به صورت آنلاین به فرد متقاضی ارسال می شود و در صورت نیاز هم جواب آزمایش به صورت کاغذی به دست متقاضی می رسد.

خواندن جواب برگه آزمایش خون

احتمالا اکثر افراد پس از دریافت جواب آزمایش خون چیزی از آن متوجه نمی شوند و برای تشخیص آن باید به یک پزشک مراجعه نمایید و البته در این زمینه می توانید از کارشناسان پالسی نو کمک بگیرید. البته اگر بتوانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید جواب آزمایش خود را مطالعه کنید و بررسی پارامترهای ذکر شده نشانگر نتیجه آزمایش خون شما می باشد. در برگه آزمایش خون پارامترهای زیر قرار دارند:

  • شمارش کامل سلول های خون (CBC)
  • گلبول های قرمز
  • گلبول های سفید
  • پلاکت ها
  • میزان چربی خون
  • میزان قند خون
  • اوره
  • کراتینین
  • و ....

هزینه آزمایش خون

بسیاری از کاربران سوالات بسیاری در مورد هزینه های آزمایش خون در منزل داشته اند و شرکت پالسی نو هیچ مبلغ اضافه ای برای انجام این آزمایش دریافت نمی کند و هزینه تمامی آزمایش های انجام شده طبق مصوب وزارت بهداشت می باشد و اگر قصد دارید آزمایش خود را با دفترچه بیمه انجام دهید، می توانید از نسخه تجویز شده توسط پزشک عکس گرفته و در اپلیکیشن پالسی نو و در قسمت آزمایشگاه تصویر مورد نظر را برای ما ارسال نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان پالسی نو تماس حاصل نمایید.