سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

نظر

نحوه انجام نوار قلب در منزل

بسیاری از عزیزان سوالاتی مانند نحوه انجام نوار قلب در منزل برایشان پیش می آید و این که چطور این آزمایش در منزل انجام می شود و این که انجام برخی از آزمایش ها نیاز به دستگاه های پزشکی دارد که خیلی از آن ها قابل حمل نمی باشد. این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، می توان اکثر آزمایش ها را مانند آزمایش خون، آزمایش سونوگرافی، آزمایش کرونا و ... به کمک پرستار در منزل انجام داد و دیگر نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه ها و مراکز درمانی نمی باشد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکی در سال های اخیر، دانشمندان توانسته اند برخی از دستگاه های پزشکی را در ابعاد کوچتر و قابل حمل طراحی کنند و به طور مثال دستگاه های اندازه گیری ضربان قلب که در بیمارستان ها در ابعاد بزرگ وجود دارد، در حال حاضر سایز بسیار کوچک آن که در جیب هم جا می شود وجود دارد. این روزها دستگاه های نوار قلب در ابعاد قابل حمل موجود می باشد و کیفیت آن با کیفیت دستگاه های نوار قلب در بیمارستان ها برابری می کند.

نحوه انجام نوار قلب در منزل بدین صورت می باشد که یک پرستار برای انجام این آزمایش به منزل شما مراجعه می کند و به کمک دستگاه آزمایش را شروع می کند. برای شروع پرستار از شما درخواست می کند که دراز بکشید و لباس خود را کنار بزنید تا الکترودها به کمک ژل مخصوص به بدن شما متصل شود. زمانی که الکترودها به بدن متصل شدند، دستگاه شروع به دریافت پالسی هایی از طرف قلب می شود که بر روی مانتیور دستگاه قابل مشاهده می باشد. مدت زمان انجام این آزمایش کمتر از 10 دقیقه می باشد و پس از انجام آزمایش بلافاصله جواب نوار بر روی یک کاغذ چاپ می شود و این برگه در اختیار بیمار قرار می گیرد.

به همین راحتی و بدون مشکل می توان آزمایش نوار قلب را در منزل انجام داد و در هزینه ها و زمان می توانید صرفه جویی کنید. جهت استفاده از خدمات نوار قلب در منزل می توانید درخواست خود را در سامانه پالسی نو به ثبت برسانید یا با مراجعه به اپلیکیشن پالسی نو درخواست خود را برای کارشناسان ما ارسال نمایید.

وظایف بیمار در زمان گرفتن نوار قلب

نحوه انجام نوار قلب در منزل

انجام آزمایش نوار قلب هیچ ناراحتی برای بیمار ندارد و در زمان انجام آزمایش بیمار لازم به انجام کار خاصی نمی باشد و اما لازم است که چند نکته را در مورد نحوه انجام نوار قلب در منزل به یاد داشته باشید.

  • قبل از انجام نوار نباید فعالیت های سنگین انجام داده باشید و قلب باید در حالت نرمال خود باشد.
  • بهتر است قبل از شروع نوار قلب آماده باشید و برای راحتی کار از لباس های راحت و گشاد استفاده کنید تا بتوانید آن را کنار بزنید.
  • پرستار چندین الکترود را بازوها و سینه متصل می کند و در این نواحی نباید مو باشد و اگر موی زیادی داشته باشید، باید آن ها را بتراشید.
  • در هنگام انجام آزمایش هیچ استرس و اضطرابی نداشته باشید تا ضربان قلب به صورت عادی و همیشگی باشد.
  • بهتر است دستگاه هایی مانند تلفن همراه، رادیو و تلویزیون که در نزدیکی دستگاه نوار قلب می باشند خاموش باشد تا اختلالی در نوار قلب به وجود نیاید.
  • همان طور که گفتیم انجام این آزمایش کمتر از 10 دقیقه طول می کشد و در این زمان سعی کنید تکان نخورید و صحبت نکنید.

حال که با نحوه انجام نوار قلب در منزل آشنا شدید می توانید این آزمایش را بدون مشکل در منزل انجام دهید. نوار قلب در منزل به افرادی که نمی توانند از منزل خارج شوند و یا مراجعه حضوری برای آن ها دشوار می باشد کمک زیادی می کند و تمامی سالمندان و افرادی دچار بیماری های مختلف مانند ناراحتی قلبی می باشند، می توانند از این خدمات استفاده نمایند.

هزینه نوار قلب در منزل

هزینه های درمان و آزمایش ها جزء مهمترین عواملی است که برای متقاضیان بسیار مهم می باشد و هزینه نوار قلب در منزل طبق مصوب وزرات بهداشت محاسبه می شود و هیچ هزینه اضافی بابت انجام آزمایش از بیمار گرفته نمی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های نوار قلب در منزل می توانید به اپلیکیشن پالسی نو مراجعه نمایید و یا می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.