سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

جلوگیری از طلاق با زوج درمانی

جلوگیری از طلاق با زوج درمانی یکی از روش هایی است که می توان اختلافات زوج ها را به حداقل رساند و زوج هایی که قصد جدایی به هر دلیلی دارند، با شرکت در جلسات زوج درمانی می توانند از کار منصرف شوند و بسیاری از زوج ها با همین جلسات زوج درمانی بار دیگر به زندگی خود بازگشته اند.

طبق بررسی های انجام شده، زوج های که قبل از ازدواج دوره های مشاوره قبل از ازدواج را گذراندند و یا در اوایل ازدواج در جلسات زوج درمانی شرکت کرده اند، خیلی کمتر نسبت به کسانی که در هیچ کدام از جلسات مشاوره شرکت نکرده اند دچار مشکل در زندگی خود می شوند و در اکثر مواقع که مشکلی در زندگی زناشویی آن ها پیش می آید، با آموزش هایی که در دوره های زوج درمانی به آن ها ارائه شده است، می توانند از پس مشکلات بر بیایند.

اما زوج هایی که قصد جدایی از یکدیگر دارند، با مراجعه به جلسات جلوگیری از طلاق با زوج درمانی می توانند مشکلاتشان را مطرح کنند و اگر درمانگر صلاح هر دو را در جدایی ببیند، این اقدام را انجام می دهد ولی در اکثر موارد این اختلافات در جلسات زوج درمانی حل و فصل شده اند و زوج ها بار دیگر به زندگی خود بازگشته اند. جلوگیری از طلاق با زوج درمانی یک روش مطئمن و اصولی می باشد به طوری که هیچ اجبار و قضاوتی در کار نیست و درمانگر اختلافات و مشکلات زوج ها را مورد بررسی قرار می دهد و اگر راه حلی برای برطرف کردن مشکلات آن ها وجود داشته باشد، قطعا به زوج ها ارائه می دهد و تصمیم گیری نهایی توسط خود زوج ها انجام می شود.

علت طلاق

جلوگیری از طلاق با زوج درمانی

زمانی که زوج ها تصمیم به جدایی می گیرند، یعنی حتما یک اتفاق بزرگ در زندگی زناشویی آن ها زخ داده است که غیر قابل حل می باشد و هر دو زوج و یا یکی از زوج ها درخواست جدایی می دهد. علت های طلاق می تواند به دلیل عوامل خارجی و یا عوامل داخلی توسط خود زوج ها باشد که این مورد باید توسط درمانگر مورد بررسی قرار گیرد و برای جلوگیری از طلاق باید حتما به یک مشاور متخصص مراجعه کرد. دلایل طلاق زوج ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشکلات مالی و اقتصادی

زوج های جوان در اوایل زندگی خود با چالش های مالی فراوانی رو به رو هستند که این مورد در اکثر زوج ها دیده می شود و در بسیاری موارد، زوج ها به کمک یکدیگر از این مشکلات می توانند عبور کنند. ولی گاهی اوقات زیاده خواهی یکی از زوج ها باعث می شود تا مشکلات مالی بیشتری به وجود بیاید و اگر نیازهای مالی زوج تامین نشود، درخواست جدایی می دهد. مشکلات مالی و اقتصادی برای هر زوجی و در دوره های مختلف زندگی ممکن است پیش بیاید و مهم درک این موضوع توسط زوج ها می باشد.

  • دخالت اطرافیان در زندگی زوج ها

دخالت های اطرافیان به خصوص خانواده ها، فامیل و دوستان در زندگی زناشویی زوج ها باعث تفرقه انداختن بین رابطه و صمیمیت زوج ها می شود و اگر این مسئله ادامه دار باشد، ممکن است منجر به جدایی زوج ها شود. علت دخالت اطرفیان در زندگی زوج ها به خود زوج ها مربوط می شود و نباید به اطرافیان این اجازه را بدهند که در مورد زندگی خصوصی آن ها دخالت کنند. گاهی اوقات زوج ها مسائل خصوصی زندگی خود را برای اطرافیان بازگو می کنند و همین راه را برای دخالت های اطرافیان باز می کند.

  • مشکلات اخلاقی زوج ها

نداشتن شناخت کافی از همسر باعث می شود تا با خصوصیات اخلاقی آن آشنایی نداشته باشید و یا ممکن است زوجی رفتاری داشته باشد که مورد پسند شما نیست. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به طور کامل به تمامی به موارد پرداخته می شود و باعث می شود تا زوج ها شناخت کاملی از یکدیگر داشته باشند ولی عدم مراجعه به جلسات مشاوره، باعث می شود بعد از ازدواج رفتارهای جدیدی از همسر خود ببینید که از آن بی خبر بوده اید.

  • روابط جنسی

رابطه جنسی در زندگی زناشویی مهمترین عامل برای پایدار بودن رابطه و ایجاد صمیمیت بیشتر بین زوج ها می باشد که متاسفانه در جامعه ما قبل از ازدواج به این مسائل پرداخته نمی شود و پس از ازدواج باعث بروز مشکلات بسیاری برای زوج ها می شود. نداشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی یک نوع طلاق جنسی و عاطفی بین زوج ها انجام می شود و به معنی این است زوج ها از یکدیگر جدا نمی شوند ولی از نظر رفتاری و عاطفی هیچ واکنشی نسبت به دیگری ندارند. برای حل این مشکل باید حتما از یک تراپیست کمک گرفت و جلوگیری از طلاق با زوج درمانی می تواند به زوج ها در این زمینه کمک کند.

  • نداشتن مهارت های ارتباطی

ابراز علاقه به زوج یکی دیگر مهمترین عاملی است که باعث صمیمیت بیشتر بین زوج ها می شود و برای برقراری و بروز احساسات، باید مهارت های ارتباطی کاملی داشته باشید که در جلسات زوج درمانی به زوج ها آموزش داده می شود. اگر مهارت های ارتباطی ضعیفی داشته باشید، همسر شما ممکن است نسبت به شما دلسرد شود و به این فکر کند که شما دیگر علاقه ای به او ندارید.

خیانت

جلوگیری از طلاق با زوج درمانی

خیانت داستان پر پیج و خمی در زندگی زناشویی دارد و برای همین این علت باید توسط درمانگر مورد بررسی قرار گیرد که چرا یک زوج با داشتن یک زندگی، قصد خیانت به همسر خود را دارد. تمامی موارد فوق که برای شما ذکر کردیم می تواند یکی از دلایل خیانت زوج ها باشد و کمتر زوجی پیدا می شود که خیانت همسر خود را ببخشد و حتی با وجود جلسات جلوگیری از طلاق با زوج درمانی، در اکثر موارد زوج ها بر روی تصمیم خود ایستادگی می کنند و از همسر خود طلاق می گیرند.

با توجه به پیامدهای گسترده و آثار طلاق بر فرد و خانواده و آثار روحی و روانی آن، نیاز است زوج ها برای زندگی زناشویی خود قدم هایی را بردارند. روانشناس و مشاور با آموزش مهارت های زندگی و زناشویی و حل مسائل بین فردی رابطه را تحکیم می بخشد. در صورتی که به جلسات زوج درمانی نیاز دارید، می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید و این مجموعه از ابتدا تا انتهای جلسات درمانی در کنار شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جلوگیری از طلاق با زوج درمانی می توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2


همه چیز درباره زوج درمانی

در این مطلب قصد داریم تا به همه چیز درباره زوج درمانی بپردازیم تا مخاطبان بیشتر با این نوع درمان آشنا شوند. یکی از روش های روان درمانی، زوج درمانی می باشد که در آن یک درمانگر که دارای تجربه بالینی است به همسرانی که دچار مشکل در زندگی زناشویی خود شده اند، با ارائه راهکارهای مناسب درمانی کمک می کند که بینش بهتر و درست تری نسبت به زندگی مشترک داشته باشند. در زوج درمانی مشکلاتی که در رابطه بین زوجین وجود دارد جدای از مشکلات روانشناختی فردی هر یک است؛ به این معنا که ممکن است هر یک از زوجین به تنهایی مشکل روانشناسی خاصی نداشته باشند اما در ارتباط با یکدیگر مشکل دارند.

زوج درمانگر با اطلاعاتی که از زوج ها به دست می آورد، مشکلات را شناسایی می کند و پس از آن راهکارهای مناسب برای برطرف کردن آن ها را ارائه می دهد. زوج درمانی از بروز مشکلات شدید و جدی تر جلو گیری می کند، اما باید توجه شود که اگر درمانگر مناسب انتخاب نشود ممکن است حتی مشکل حاد تر هم شود. مجموعه انتخاب کلینیک یک مجموعه تخصصی در زمینه زوج درمانی و سایر خدمات مشاوره می باشد و اگر به دنبال یک درمانگر قابل اعتماد و متخصص می باشید، می توانید به این مجموعه مراجعه نمایید.

مواقع لازم به زوج درمانی

همه چیز درباره زوج درمانی

برای پی بردن به همه چیز درباره زوج درمانی لازم است تا مطلب سایت را به طور کامل مطالعه نمایید و در ادامه چکیده ای از این موضوع را در اختیار شما قرار می دهیم.

  • عدم درک متقابل

یکی از اصلی ترین مشکلات زندگی زناشویی، عدم درک متقابل می باشد و زن و شوهر نمی توانند همدیگر را درک کنند و به عدم شناخت کافی همسر مربوط می شود. گاهی بحث های زیادی بین زوج ها وجود دارد و زمانی که علت آن در جلسات زوج درمانی مشخص می شود، درمانگر علت اصلی بحث های پیش آمده را عدم درک متقابل تشخیص می دهد. زوج ها باید مهارت هایی را که به برقراری ارتباط موثر کمک می کند را یاد بگیرند تا توانایی درک طرف مقابل را داشته باشند و این توسط درمانگر به زوج ها آموزش داده می شود.

  • ترس از هم کلامی

داشتن استرس، خجالت زدگی و نبود موقعیت مناسب باعث می شود تا از هم کلامی با همسر خود ترس داشته باشید. یکی دیگر از نکات مثبت زوج درمانی این است که در اتاق مشاوره حس امنیت توسط مشاور خانواده را دریافت می کنید و هر آن چه که قبلا از صحبت کردن در مورد آن ترس داشید، می توانید در مقابل مشاور و به دور از هر شخص و موقعیتی مطرح کنید.

مشکلات و بحث های تکراری

حتما به این موضوع توجه کنید که آیا موضوعات مورد بحث شما تکراری است؟ و در برخی موارد مشکلی جزئی و یا بزرگ است؟ در هرصورت باید توجه کنید که این استمرار در بحث و جدال نتایج غیر قابل جبرانی را در بلند مدت خواهد داشت. ممکن است این مشکلات ریز و جزئی دلایل و ریشه های عمیقی را داشته باشد که شما کاملا از آن ها غافل هستید.

مشکل بی اعتمادی

بی اعتمادی یکی از بیشترین مشکلاتی است که زوجین در روابط خود با آن مواجه می شوند که دلیل آن ممکن است دروغ گفتن بر اثر عوامل مختلف مثل مسائل مالی باشد یا اینکه یکی از طرفین خیانت کرده باشد و طرف مقابل را نسبت به خود بی اعتماد کرده باشد. برای بازیابی اعتماد از دست رفته نیاز است که مشاور خانواده بتواند آسیب پذیری هر یک از زوجین را شناسایی کرده و به کمک آن راهکار مناسب ارائه دهد، البته همکاری زن وشوهر نیز در دادن اطلاعات درست در رابطه با نقطه ضعف های خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • داشتن الگوی مخرب

عادت ها و الگو های مخرب زیادی وجود دارد که ممکن است در زندگی مشترک به آن گرفتار شوید مثل عادت به قهر کردن، برخورد نامناسب با خانواده‌ها و هزاران مورد دیگر. برای ملموس شدن این موضوع می توان به این مثال اشاره کرد که همواره یکی از زوجین انتقاد می کند اما اگر طرف مقابل کوچک ترین انتقادی داشته باشد برایش غیر قابل تحمل است.

  • عدم ادامه دادن رابطه به دلیل پیش آمده حادثه

برخی از زوجین در طی یک اتفاق ناگوار مثل مرگ فرزند، بیماری، بیکاری و یا مشکلاتی از این قبیل در زندگی، تصمیم می گیرند که هر کدام راه خود را بروند، باید توجه داشت که این اتفاق ناگوار، وحشت ناک نیست بلکه تاثیری که بر روابط زوجین میگذارد وحشت ناک است. ممکن است کمتر کسی به هنگام بروز این مشکلات برای حفظ رابطه خود به فکر زوج درمانی بیفتد اما توجه داشته باشید که در هنگام بروز این حوادث کمک گرفتن از یک زوج درمان حرفه ای میتواند کار ساز باشد.

زمانی که به همه چیز درباره زوج درمانی پی بردید، می توانید در هر مرحله از زندگی که هستید، برای رفع مشکلات زندگی و زناشویی خود به یک درمانگر مراجعه نمایید و همچنین اگر هیچ مشکلی در زندگی ندارید می توانید با شرکت در جلسات زوج درمانی، با چالش ها و واقعیت های زندگی رو به رو شوید و همچنین درک بهتری از مشکلات و وظایف زندگی مشترک به دست می آورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه انتخاب کلینیک تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2


نظر

نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج

در این مطلب قصد داریم تا نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج را برای شما شرح دهیم. با دانستن نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج می توانید بفهمید که چه زمانی به مشاوره نیاز دارید و بر سر چه مسائلی قصد دارید به گفتگو بپردازید. مسائل بسیار مهمی در زندگی وجود دارند که قبل از ازدواج باید به آن ها پرداخته شود تا اگر مشکلی وجود داشته باشد، قبل از شروع زندگی مشترک حل و فصل شوند.

متاسفانه بسیاری از زوج هایی که در اوایل زندگی خود به مشکل برخورد می کنند به دلیل این است که تست های قبل از ازدواج را پشت سر نگذاشته اند و به جای حل مشکلات، زندگی خود را به همین صورت پیش می برند که باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری می شود و در نهایت هیچ کدام از زوج ها قادر به ادامه رابطه نیستند. نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا ببینند در چه موضوعاتی ضعف دارند و با کار کردن بر روی آن می توانند ضعف های خود را برطرف کنند.

قبل از مشاوره ازدواج باید هر کدام از زوج ها سوالاتی را از خود بپرسند و اگر به نتیجه مثبتی نرسیدند باید حتما موضوع را در جلسه مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنند. انتخاب کلینیک یک مجموعه تخصصی در زمینه مشاوره و مهارت های زندگی می باشد و زوج هایی که قصد دارند تا در جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت کنند، می توانند به این مجموعه مراجعه نمایند.

دلایل نیاز به مشاوره ازدواج

نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج

موضوعاتی که هر کدام از زوج ها باید مورد بررسی قرار دهند به شرح زیر می باشد و اگر پاسخی برای آن پیدا نکردید باید به یک مشاور مراجعه نمایید.

  • آیا برای کشف مشکلات رابطه انگیزه ای ندارید؟

جواب: در صورتی که جواب خیر است باید به درمانگر مراجعه کنید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

  • آیا برای مسائل تکراری بحث های بی پایانی دارید؟

جواب: اگر مسائل زیاد در رابطه شما رخ می دهد پس حتما باید برای برطرف کردن آن، موضوع را با درمانگر در میان بگذارید.

  • آیا شما نمی توانید به یکدیگر اعتماد کنید؟

جواب: به دست آوردن اعتماد کار سختی می باشد و عدم اعتماد به یکدیگر در زندگی زناشویی باعث می شود تا همیشه موضوعاتی را از یکدیگر پنهان کنید و اگر حس اعتماد نسبت به شریک آینده خود ندارید، باید جلسات مشاوره را پشت سر بگذارید.

  • آیا به ازدواج حس منفی دارید؟

جواب: اگر جواب شما بله هست باید علت این موضوع را متوجه شویم و ممکن است عدم علاقه به همسر آینده خود باعث حس منفی ازدواج در فرد شود یا ترس از ازدواج، دوری از دوستان و تفریحات مجری باعث به وجود آمدن حس منفی نسبت به ازدواج می شود.

نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج

  • آیا شما از لحاظ جنسی علاقه ای به یکدیگر ندارید؟

جواب: یکی از مواردی که باعث متسحکم تر شدن و بیشتر شدن حس علاقه زوج ها می شود، رابطه جنسی می باشد و اگر از لحاظ جنسی علاقه ای به همسر خود ندارید، می توانید موضوع را با درمانگر خود در میان بگذارید.

  • آیا در رابطه آزار جسمی یا عاطفی وجود دارد؟

جواب: زندگی زناشویی پر از چالش های متفاوت می باشد ولی اگر این موضوعات باعث آزار جسمی و عاطفی زوج ها می شود باید سریعا برای درمان آن اقدام کرد.

  • آیا دیدگاه های و باورهای متضادی دارید؟

جواب: هر شخصی در دنیای خود باورها و دیدگاه های خود را دارد و این طبیعی است که شاید خیلی ها موافق دیدگاه ها و باورهای ما نباشد و در مسئله ازدواج باید به طور کامل با این موضوع رسیدگی شود و اگر با همسر آینده خود در این باره بحث دارید، بهترین راه مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج می باشد.

  • آیا رابطه شما با تحقیر آمیز است؟

جواب: توهین و رفتارهای تحقیر آمیز در زندگی زناشویی باعث بهم خوردن رابطه ها می شود و اگر چنین موضوعی وجود داشته باشد، ادامه دادن رابطه به صلاح نیست و حتما باید برای مشاوره اقدام شود.

  • آیا هنوز شریک زندگی خود را دوست دارید؟

جواب: از مراحل آشنایی، خاستگاری، محرمیت و عقد و تا قبل از ازدواج ممکن است اتفاق های زیادی رخ دهد که در شناخت همسر خود تاثیرگذار باشد. اگر با تمامی این اتفاقات هنوز شریک زندگی خود را دوست دارید مطلب بسیار خوبی است ولی اگر هنوز در این باره شک دارید باید موضوع را با یک درمانگر در میان بگذارید و هر موضوعی که برای شما مهم است را مطرح کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره قبل از ازدواج می توانید با کارشناسان مجموعه انتخاب کلینیک تماس حاصل نمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2


نظر

بایدها و نبایدهای زوج درمانی

در این مطلب قصد داریم به بایدها و نبایدهای زوج درمانی بپردازیم. زوج درمانی یک راه حل مطمئن و هوشمندانه برای برطرف کردن اختلاف بین زوج ها می باشد که این کار به کمک یک زوج درمانگر انجام می شود. زوج درمانی همیشه به منظور رفع مشکلات زوج ها نمی باشد و زوج هایی که زندگی خوبی دارند می توانند برای آگاهی بیشتر در مورد زندگی زناشویی و بهبود رابطه خود، در جلسات زوج درمانی شرکت نمایند.

بایدها و نبایدهای زوج درمانی به منظور آگاهی زوج ها از این جلسات می باشد و باید بدانند که در جلسات چه موضوعاتی را باید مطرح کنند و همچنین خروجی جلسات زوج درمانی یک مطلب کاملا شخصی می باشد و مجبور نیستید آن را برای اطرافیان تعریف کنید. یکی از مزیت های زوج درمانی این است که درمانگر بدون قضاوت کردن و مقصر نشان دادن زوج ها اقدام به حل مشکلات آن ها می کند و تا پایان دوره های درمانی در کنار آن ها خواهد بود.

درمانگر یک شخص کاملا قابل اعتماد می باشد که می توانید بدون پرده صحبت هایی که به دلایلی نمی توانید با همسر خود در میان بگذارید را به درمانگر بیان کنید. و یا اگر مشکلی با همسر خود دارید که جایی نمی توانید مطرح کنید، می توانید با مراجعه به یک روانشناس از او کمک بگیرید و روانشناس با راهکارهایی که به شما می دهد باعث می شود تا زندگی شما از مسیر موفقیت و عاشقانه خود خارج نشود.

دلایلی که نشان می دهد باید زوج درمانی مراجعه کنید

بایدها و نبایدهای زوج درمانی

  • مشکلات بحرانی

در زندگی هر فردی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که اکثر آن ها به کمک زوجین حل می شود اما برای حل مشکلات بحرانی تر باید حتما از یک فرد متخصص و قابل اعتماد کمک گرفت و زوج درمانگر با تجربه هایی که دارد می تواند زوج ها را در این زمینه راهنمایی نماید. مشکلات بحرانی می تواند شامل بیماری، خیانت، مصرف مواد مخدر و ... باشد.

  • تصمیم گیری برای طلاق

گاهی اوقات زوج ها به صورت توافقی تصمیم به طلاق می گیرند و بابت آینده زندگی خود و فرزندان به مشاور مراجعه می کنند و حتی ممکن است راه بازگشتی برای آن ها پیدا شود.

  • گرفتاری در یک مشکل تکراری

زمانی که چندین بار در یک موضوع یکسان با مشکل مواجه می شوید و راهی برای عبور از آن مسئله پیدا نمی کنید؛ اکثر مواقع این اتفاق به دلیل درک نشدن و یا شنیده نشدن توسط زوجین رخ می می دهد. زوج درمانگران بر این باور هستند که همه چیز به دلیل فقدان ارتباط موثر از بین می رود.

  • مشکلات با فرزندان

رشد و آموزش فرزندان یک وظیفه حساس برای والدین می باشد و متاسفانه رفتارهای بسیاری از والدین با فرزندان و برعکس آن باعث می شود تا مشکلاتی بین آن ها به وجود آید و کنترل این مشکلات از دست آن ها خارج شود.

  • ادامه و یا اتمام رابطه

گاهی اوقات زوج ها بر سر دوراهی ادامه دادن یا تمام کردن رابطه قرار می گیرند و برای تشخیص این که آیا این مشکل قابل ترمیم می باشد یا خیر، می توانند از دانش و تجربه ی یک زوج درمانگر حرفه ای کمک بگیرند و درمانگر آن ها را با واقعیت های زندگی رو به رو می کنند و اگر درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند می توانند به کمک درمانگر رابطه خود را بهبود ببخشند.

  • مشکل داشتن با شخصی خارج از رابطه

مشکل داشتن با شخص سوم خارج از رابطه مانند همکاران، دوستان، همسایگان و اعضای خانواده که ممکن است یکی از زوجین با این اشخاص ارتباط برقرار نکنند، یکی دیگر از علل مراجعه به زوج درمانی می باشد. در این مواقع، زوج درمانگر، روش های سازنده مقابله با این تنش ها را آموزش می دهد.

  • احساس خشم، ناراحتی و کینه

احساس ناراحتی و ناامیدی در روابط بلند مدت بسیار رایج می باشد و متاسفانه بر هم خوردن بسیاری از رابطه ها به همین دلایل می باشد که ریشه در گذشته افراد و عدم آگاهی و تجربه آن ها در زندگی زناشویی می باشد.

زوج درمانی

بایدها و نبایدهای زوج درمانی

با فهمیدن بایدها و نبایدهای زوج درمانی متوجه می شوید که چه زمانی مناسب است تا به روانشناس مراجعه کنید و صرفا مراجعه به روانشناس به معنای داشتن مشکل روحی و روانی نمی باشد و به نوعی استفاده از تجربیات یک فرد متخصص در این زمینه می باشد که به بهبود رابطه زوج ها کمک می کند و باعث می شود تا در زندگی زناشویی درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند و در زمان بروز مشکلات تکیه گاه یکدیگر باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بایدها و نبایدهای زوج درمانی و گرفتن وقت مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه نلی هوم تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2


نظر

کاربرد زوج درمانی

کاربرد زوج درمانی چیست؟ همان طور که در مطالب قبلی گفتیم، زوج درمانی یکی از روش های درمانی برای رفع مشکلات زوج ها می باشد و زوج ها با مراجعه به یک درمانگر مشکلاتشان را مطرح می کنند و درمانگر با شنیدن آن ها بر روی مشکلات تمرکز می کند و با کمک راه های مختلف زوج درمانی، مشکلات زوج ها را حل و فصل می کند. استفاده از تکنیک های زوج درمانی برای تمامی رابطه ها مفید و موثر می باشد و تمامی زوج هایی که قصد ازدواج و شروع زندگی مشترک را دارند، باید جلسات زوج درمانی را به همراه یک زوج درمانگر پشت سر بگذارند.

یکی از مهم ترین کاربرد زوج درمانی این است که به زنان و مردان کمک می کند تا یکدیگر را به خوبی بشناسند و درک عمیقی از هم داشته باشند و اگر در زندگی زناشویی با مشکلی مواجه شدند، با شناختی که از یکدیگر دارند، به کمک هم بتوانند مشکلات را برطرف کنند. یکی دیگر از روش ها و کاربرد زوج درمانی این است که درمانگر نحوه بازگو کردن انتظارات و توقعات افراد را آموزش می دهد که این امر باعث کاهش سوء برداشت ها و سوء تفاهم های میان آن ها می شود.

چه زمانی به زوج درمانی نیاز است؟

به طور کلی و قبل از ازدواج، تمامی زوج ها می بایست جلسات زوج درمانی یا همان مشاوره قبل از ازدواج را پشت سر بگذارند و حتما نباید زوج ها مشکلی داشته باشند و در این جلسات آموزش های مفیدی به زوجین ارائه می شود. اما زوج ها که قبل از ازدواج در جلسات مشاوره شرکت نکردند، ممکن است پس از ازدواج به زوج درمانی نیاز داشته باشند و اقدام به موقع آن ها باعث می شود تا زودتر و بهتر مشکلات رفع شوند. زمانی که موارد زیر را در زندگی خود احساس کردید، می توانید به یک زوج درمانگر مراجعه نمایید تا مشکلاتتان را حل و فصل کند.

  • مشکلات و بحث های تکراری
  • مشکل بی اعتمادی
  • داشتن الگوی مخرب
  • عدم ادامه رابطه قبلی
  • عدم درک متقابل
  • ترس از هم کلامی

زوج درمانی چه مشکلاتی را حل می کند؟

کاربرد زوج درمانی

کاربرد زوج درمانی طیف گسترده ای از زندگی زناشویی را در بر می گیرد و زوج ها هر گونه مشکلی که در زندگی خود داشته باشند می توانند با شرکت در جلسات زوج درمانی و یک درمانگر متخصص، مشکلات را حل کنند. در زندگی زناشویی ممکن است مشکلات، اختلافات و بحث هایی پیش بیاید که در اکثر مواقع در مدت زمانی کوتاهی توسط خود زوج ها حل و فصل می شوند اما در مواردی دیگر، زوج ها راه حلی برای برطرف کردن مشکل پیدا نمی کنند و برای همین باید از یک متخصص کمک بگیرند.

خانواده ها به خصوص پدر و ماد همیشه حامیان فرزندانشان بوده اند و هر زمان که مشکلی پیش بیاید بدون دریغ به کمک آن ها می آیند ولی در زندگی زناشویی زمانی که زوج ها به مشکل برخورد می کنند، کمک گرفتن از یک درمانگر متخصص باعث می شود تا بدون قضاوت و طرفداری از زوج ها، به حل و فصل مشکلات پرداخته شود. زوج ها برای رفع مشکلات زیر می توانند به زوج درمانگر مراجعه نمایند:

  • عدم اعتماد به یکدیگر
  • خیانت
  • وجود مشکل در برقراری ارتباط با یکدیگر
  • ناباروری زوج ها
  • نداشتن احساس صمیمیت
  • وجود مشکل در روابط جنسی و زناشویی
  • اعتیاد
  • قماربازی
  • مسائل بهداشتی
  • درگیری و مشاجرت های مداوم با یکدیگر
  • مشکلات مربوط به خانواده زوج ها
  • مشکلات زندگی قبلی در صورت داشتن ازدواج ناموفق
  • خشم و پرخاشگری در زوج ها
  • مسائل مالی
  • و ...

مدت درمان زوج توسط زوج درمانگر

کاربرد زوج درمانی

زوج درمانی با توجه مشکلات و داستان زندگی هر زوج، معمولا چند جلسه تا چند ماه طول ممکن است طول بکشد. هنگامی که زوج ها مهارت های کافی را آموزش دیدند و به سطح مطلوبی از عملکرد رسیدند که برای هر دو رضایت بخش است، درمان می تواند پایان یابد. مهمترین عدم کارایی زوج درمانی، می تواند عدم بهبود یا بازگشت به رفتارهای ناکارآمد باشد که احتمال رخداد این موارد کم است، مگر اینکه  مهارت هایی که در طول درمان آموخته و رشد یافته اند، از بین بروند و یا یک فرد به تغییرات طولانی مدت مقاوم باشد و تمامی این ها به رفتارهای زوج ها به بعد از جلسات زوج درمانی بستگی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد زوج درمانی و گرفتن وقت مشاوره می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2


نظر

زوج درمانی هیجان مدار

زوج درمانی هیجان مدار چیست؟ شاید کمتر کسی در مورد زوج درمانی هیجان مدار اطلاعاتی داشته باشد و زوج درمانی هیجان مدار یکی از روش های درمانی است که درمانگر برای درمان زوجین استفاده می کند. فرآیند زوج درمانی بدین صورت است که خانم و آقا قبل از ازدواج و یا بعد از ازدواج برای مطرح کردن مشکلات خود به یک فرد متخصص که روانشناس نام دارد مراجعه می کنند و در مورد احساسات و افکارشان بحث می کنند.

درمانگر با شنیدن به حرف های زوج ها و تجزیه و تحلیل آن ها، با استفاده از روش های زوج درمانی که آموزش دیده است، مشکلات زوج ها را در طی جلساتی حل و فصل می کند. زوج درمانی انواع مختلفی دارد که که درمانگر با توجه به مشکلات زوج ها، از یک یا چند روش درمانی استفاده می کند تا مشکلات زوجین برطرف شود و یکی از این روش ها، زوج درمانی هیجان مدار می باشد.

زوج درمانی به منظور جلوگیری از مشکلات و اتفاقات احتمالی در زندگی زناشویی می باشد و یا زوج های که در زندگی مشترک خود دچار مشکلات و اختلافاتی شده اند، به کمک روش های زوج درمانی بتوانند مشکلات را پشت سر بگذراند. متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند کسانی که به روانشناس مراجعه می کنند از بیماری روانی رنج می برند که این طور نیست و اختلافات در زندگی زناشویی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که اکثر آن ها توسط خود زوجین برطرف می شود و برخی دیگر به درمانگر مراجعه می کنند.

مشاوره زوج درمانی

روان درمانی هیجان مدار چیست

زوج درمانی هیجان مدار

روان درمانی یا زوج درمانی هیجان مدار (Emotionally Focused Therapy) که به اختصار EFT نامیده می شود، یک رویکرد درمانی مبتنی بر شواهد می باشد که بر شیوه تعاملات بین فردی و نحوه تبدیل آن ها به الگوها و چرخه های ثابت تمرکز دارد. در اوایل دهه 1980 میلادی، دکتر سو جانسون گرینبرگ درمان هیجان مدار را به دنبال کمبود مداخلات مشخص و معتبر در روابط زوجین ابداع کرد.

روش زوج درمانی هیجان مدار برای کمک به زوج ها که در زندگی خود دچار مشکل شده اند طراحی شده است و بنابراین به طور ذاتی برای تیپ های شخصیتی مختلف قابل استفاده می باشد. زوج درمانی هیجان مدار مناسب برای زوج هایی است که هنوز هم مقداری از احساسات خود را در روابط خرج می کنند و برای یادگیری نحوه مشکلات موجود در رابطه خود اشتیاق نشان می دهند.

از روش هیجان مدار در هر جایی استفاده نمی شود و زوج هایی که در ابزار احساسات خود ناکارآمد هستند و ممکن است شریک آسیب پذیر را در معرض خطر بیشتری قرار دهند مناسب نیست و برای همچنین برای زوج هایی که روند جدایی را آغاز کرده اند مورد استفاده قرار نمی گیرد. برای استفاده از این روش ابتدا درمانگر از مشکلات زوج ها مطلع می شود و در صورت نیاز از روش هیجان مدار برای برطرف کردن مشکلات آن ها استفاده می کند.

تکنیک های زوج درمانی هیجان مدار

زوج درمانی هیجان مدار

این روش درمانی شامل تکنیک هایی است که ابتدا درمانگر تعامل بین زوج ها را با یکدیگر ارزیابی می کند و در هر جلسه درمانی، مراحل به ترتیب اجرا می شوند. این روش درمانی زمانی کامل در نظر گرفته می شود که زوج ها بتوانند الگوهای تعامل تغییر یافته را که در محیط درمانی فرا گرفته اند، در خارج از آن محیط نیز دنبال کنند. تکنیک های زوج درمانی هیجان مدار طی 9 مرحله در 3 دسته انجام می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • دسته اول: توقف چرخه معیوب

مرحله اول: مسائل کلیدی مشکل ساز را مشخص می کنید.

مرحله دوم: الگو‌های منفی تعامل را که با بروز مسائل کلیدی افزایش می یابند و سبب اختلاف می شوند، مشخص می نمایید.

مرحله سوم: زوج درمانگر به شناسایی ترس های نا‌شناخته و هیجان های منفی مرتبط با دلبستگی که سبب شکل گیری الگوهای منفی تعامل می شوند، کمک می کند.

مرحله چهارم: زوج ‌درمانگر الگوهای منفی تعامل، هیجان ها، ترس‌ها و نیازهای دلبستگی هر فرد را به شیوه های متفاوت بیان می کند تا افراد به فاصله عاطفی خود پی ببرند.

  • دسته دوم: تغییر الگو‌های تعامل

مرحله پنجم: به افراد در بیان نیازهای دلبستگی و احساسات عمیق خود کمک می شود.

مرحله ششم: شرکای عاطفی در زمینه چگونگی ابراز پذیرش و دلسوزی برای نیازهای دلبستگی شریک عاطفی و احساسات عمیق او راهنمایی می شوند.

مرحله هفتم: شرکای عاطفی در زمینه چگونگی بیان نیازهای دلبستگی و احساسات خود راهنمایی می شوند و در عین حال نحوه گفتگو درباره موضوعاتی را که باعث ایجاد اختلاف می شوند را نیز آموزش می بینند.

  • دسته سوم: تثبیت و یکنواختی

مرحله هشتم: زوج درمانگر، زوجین را در استفاده از سبک های جدید ارتباطی برای گفتگو درباره مشکلات قدیمی و ارائه راه ‌حل های جدید راهنمایی می کند.

مرحله نهم: زوج ها روش استفاده از مهارت هایی را که طی جلسات درمانی آموزش دیده اند، برای محیط های خارج از جلسات فرا می گیرند و قادر خواهند بود که الگوهای جدید تعامل را به بخش جدایی ناپذیر از زندگی خود تبدیل کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد زوج درمانی و گرفتن وقت مشاوره می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه کرده تا همکاران ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2


نظر

همه چیز درباره مشاوره قبل از ازدواج

اگر قصد دارید تا همه چیز درباره مشاوره قبل از ازدواج بدانید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. بسیاری از جوانانی که قصد ازدواج دارند، نمی دانند که جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای مطرح کردن چه موضوعاتی است و چه زمانی نیاز است تا برای مشاوره اقدام کرد. مشاور یک روانشناس می باشد که می تواند زوج ها را قبل از آغاز زندگی مشترک با واقعیت های آن رو به رو کند و همچنین با راهنمایی به زوج ها کمک می کند تا سختی های زندگی خود را پشت سر بگذارند.

اغلب زوج هایی که در آغاز زندگی خود دچار مشکلات می شوند و یا حتی با مدت زندگی مشترک در مدت زمان کوتاه تصمیم به جدایی می گیرند، به دلیل عدم شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج می باشد و اگر قبل از ازدواج به مشاور مراجعه می کردند، می توانستند با راه حل ها و آموزش هایی که دیده اند، مشکلات را پشت سر بگذارند.

مشاوره قبل از ازدواج برای زوج هایی که سن پایین تری دارند بسیار ضروری تر می باشد چرا که متاسفانه در هیچ جایی و توسط هیچ کسی آداب زندگی مشترک به آن ها آموزش داده نمی شود و فقط عشق و علاقه برای شروع زندگی مشترک کافی نیست و باید حتما به مسائل مهمتری هم در مورد ازدواج پرداخت. اگر می خواهید تا همه چیز درباره مشاوره قبل از ازدواج را بدانید، می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید و با گرفتن وقت مشاوره در این جلسات شرکت نمایید.

مشاوره قبل از ازدواج

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2

چه زمانی به مشاوره قبل از ازدواج نیاز است

همه چیز درباره مشاوره قبل از ازدواج

توصیه ما به شما این است که حتی اگر با همسر آینده خود هیچ مشکلی ندارید، پیشنهاد می کنیم که در این جلسات شرکت نمایید و تا مطمئنا با مطالب جدیدی رو به رو می شوید که قطعا در زندگی مشترک شما در آینده تاثیرگذار می باشد. اگر یکی از مواردی که در ادامه برای شما شرح می دهیم را در خود یا همسرتان مشاهده کردید، حتما به یک مشاور برای گذارندن جلسات مشاوره قبل از ازدواج مراجعه نمایید.

  • آیا به یکدیگر اعتماد ندارید؟
  • آیا برای کشف مشکلات رابطه انگیزه ای ندارید؟
  • آیا به ازدواج حس منفی دارید؟
  • آیا رابطه شما تحقیر آمیز است؟
  • آیا برای مسائل تکراری بحث های بی پایان دارید؟
  • آیا در رابطه آزار جسمی یا عاطفی وجود دارد؟
  • آیا دیدگاه های متفاوتی دارید؟
  • آیا از گفتن برخی از مسائل به همسر خود خجالت می کشید؟
  • آیا مدام در حال جدال و خشونت با یکدیگر هستید؟
  • آیا هنوز شریک زندگی خود را دوست دارید؟
  • آیا از لحاظ جنسی علاقه ای به یکدیگر ندارید؟

موارد فوق به طور کامل در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مورد بررسی قرار می گیرد ولی اگر موارد فوق را در زندگی خود مشاهده کردید، حتما به یک مشاور برای حل مشکل خود مراجعه نمایید و عدم پرداختن به این موضوع باعث می شود تا در زندگی مشترک با همسر خود به مشکل برخورد کنید. با خواندن این مطالب می توانید تا همه چیز درباره مشاوره قبل از ازدواج را بدانید و در زمان مراجعه به مشاور به خوبی مشکلات خودتان را مطرح کنید.

نتیجه گذراندن مشاوره قبل از ازدواج

همه چیز درباره مشاوره قبل از ازدواج

با گذراندن جلسات مشاوره قبل از ازدواج به همراه همسر خود و حل اختلافات و یادگیری آموزش های لازم، به یک سری اصول برای موفقیت در زندگی مشترک می رسید که به شرح زیر می باشد:

  • نقشه های عشق خود را تقویت کنید.
  • محبت و تحسین را در رابطه خود پرورش دهید.
  • به سمت یکدیگر بچرخید. (به جای مخالف یا دور)
  • اجازه دهید شریک زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
  • مشکلات قابل حل را خودتان حل کنید.
  • بر بن بست های زندگی غلبه کنید.
  • معنی مشترک برای رابطه خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: فرآیند مشاوره قبل از ازدواج

نکات مثبت در یک زندگی موفق

همه چیز درباره مشاوره قبل از ازدواج

  • واضح و بدون سوء تفاهم با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.
  • به همسرتان بگویید که از حضور او در زندگی خود سپاسگزار هستید.
  • به عنوان یک زوج برای یکدیگر وقت بگذارید.
  • بخشش و گذشت را فراموش نکنید.
  • اعتماد را بین خودتان رواج دهید.
  • برای مدتی شخصی برنامه ریزی کنید.
  • مخالف کردن در زندگی مشترک مشکلی ندارد و سعی کنید منطقی رفتار کنید.

با دانستن همه چیز درباره مشاوره قبل از ازدواج حالا می توانید به راحتی با شریک زندگی خود در این جلسات شرکت نمایید و هر موضوعی یا مشکلی که در زندگی خود دارید را به راحتی مطرح کنید تا قبل از ازدواج و شروع زندگی مشترک بتوانید مشکلات خود را برطرف کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره قبل از ازدواج می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید و کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی می کنند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2


نظر

فرآیند مشاوره قبل از ازدواج

شاید برای شما هم سوال باشد که فرآیند مشاوره قبل از ازدواج به چه صورت می باشد و چه زمانی باید برای مشاوره قبل از ازدواج اقدام کرد. زمانی که دو نفر قصد دارند تا یک زندگی مشترک را با یکدیگر آغاز کنند، لازم است تا ابتدا چندین جلسه را به عنوان جلسات آشنایی با یکدیگر بگذارنند و اگر حس علاقه ای بین هر دو نفر وجود داشت، می توانند با خانواده های یکدیگر آشنا شوند.

زمانی که جواب مثبت از سوی هر دو خانواده اعلام شد، ارتباط دو نفر بیشتر می شود تا بیشتر یکدیگر را بشناسند اما در این زمان لازم است تا یک شخص متخصص این دو جوان را راهنمایی کند و واقعیت های زندگی را برای آن ها شرح دهد. مطالب بسیاری است که هم پسر و هم دختر باید قبل از ازدواج درباره آن ها اطلاعات کافی را داشته باشد و متاسفانه در بسیاری از موارد موضوعات مهم ازدواج و زندگی زناشویی جدی گرفته نمی شود.

فرآیند مشاوره قبل از ازدواج بدین صورت است که هم آقا و هم خانم به اتفاق یکدیگر به یک مرکز مشاوره اقدام می کنند و پس از مراجعه به جلسات مشاوره قبل از ازدواج، شرایط و خصوصیات خود را شرح می دهند تا هم طرف مقابل با اخلاقیات آن آشنایی داشته باشد و هم اگر مشکلی وجود داشت بتوانند قبل از ازدواج حل و فصل کنند.

چه سوالاتی در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح می شود؟

فرآیند مشاوره قبل از ازدواج

می توان گفت اکثر مطالب مهمی که باید در جلسات آشنایی مطرح شود متاسفانه به آن پرداخته نمی شود و برای همین آقا و خانم باید با همدیگر در این جلسات حضور پیدا کنند تا به این مطالب پرداخته شود. اکثر مطالبی که در جلسات آشنایی دختر و پسر مطرح نمی شود به دلیل خجالت زدگی، استرس و اطلاعات کم آن ها بوده است ولی در فرآیند مشاوره قبل از ازدواج به طور کامل و بدون سانسور به تمامی مطالب پرداخته می شود. فرآیند مشاوره قبل از ازدواج و سوالاتی که توسط روانشناس مطرح می شود به صورت زیر می باشد:

  • مهارت های ارتباطی
  • نحوه تصمیم گیری ها و حل اختلاف
  • میزان صمیمیت، محبت و رابطه جنسی
  • تقسیم وظایف و نقش ها در زندگی مشترک
  • امور مالی و مدیریت منابع
  • انتظارات، باورها و ارزش های زوجین
  • نحوه بروز و کنترل احساسات
  • نحوه برخورد با خشم و عصبانیت
  • نقش کودکان

نکته: ارزش ها و نظرات زوجین نباید حتما طبق خواسته های یکدیگر باشد و یک نفر نمی تواند تمامی نیازهای عاطفی، جنسی و مالی طرف مقابل را برآورده کند و میزان انتظارات از یکدیگر باید یکسان و منصفانه باشد. درک تفاوت خواسته ها و تصابق آن با توانایی افراد موجب کاهش استرس قبل از ازدواج زوج ها می شود و قبل از ازدواج هر چه بیشتر به این موضوعات پرداخته شود، می توان از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی در زندگی زناشویی جلوگیری کرد و این باعث حفظ زندگی مشترک و عدم به وجود آمدن اختلافات می شود.

بیشتر بخوانید: مزیت های مشاوره قبل از ازدواج

هدف از مشاوره قبل از ازدواج

فرآیند مشاوره قبل از ازدواج

  • بررسی آمادگی افراد برای ازدواج
  • بررسی حساسیت های هر زوج
  • کمک به افراد برای شناختن خود
  • بررسی خصوصیات و ویژگی های طرفین
  • بررسی تناسب و تطابق زوج ها از نظر فرهنگی، خانوادگی، اقتصادی و مذهبی

با پرداختن به موارد فوق در جلسات مشاوره قبل از ازدواج باعث می شود تا هر کدام از زوج ها بیشتر با طرف مقابل خود آشنا شوند و هر چه میزان آشنایی از خصوصیات و ویژگی های طرف مقابل بیشتر باشد، درک بهتری از یکدیگر پیدا می کنند و با هم می توانند سازگاری داشته باشند. اما مطرح نکردن مسائل فوق باعث می شود تا شناخت کافی از طرف مقابل خود نداشته باشید و بسیاری از مسائل را بعد از ازدواج متوجه بشید که ممکن است باعث ناسازگاری شما با همسرتان شود.

چگونگی فرآیند مشاوره قبل از ازدواج

فرآیند مشاوره قبل از ازدواج

زمانی که زوجین برای جلسات مشاوره قبل از ازدواج به یک روانشناس مراجعه می کنند، با توجه به شرایط زوجین برای آن ها تعداد جلساتی در نظر گرفته می شود که استاندارد آن ها بین 6 تا 8 جلسه می باشد و ممکن است به تشخیص روانشناس تعداد جلسات بیشتر هم شود. جلسات مشاوره به دو بخش مشترک و فردی می باشد که در پایان نتایج هر جلسه به اطلاع زوجین می رسد و روانشناس می تواند نتیجه را در جلسه پایان به هر دو زوج منتقل کند.

در جلسات مشترک هر دو نفر به مشاور مراجعه می کنند و در جلسات ابتدایی مشترک، میزان شناخت از یکدیگر، نحوه آشنایی، اهداف ازدواج و ... بررسی می شود و پس از جلسات مشترک لازم است تا در جلسات بعدی هر کدام از زوج ها به صورت انفرادی به مشاور مراجعه کند تا صحبت هایی را ممکن است مطرح کردن آن برایش مشکل باشد را بیان کند و سپس مشاور می تواند این مسائل را با راه حل های مناسب به زوج ها منتقل کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند مشاوره قبل از ازدواج و گرفتن وقت مشاوره می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2


نظر

تاثیر زوج درمانی در زندگی

تاثیر زوج درمانی در زندگی افرادی که دچار مشکل شده اند به وضوح دیده می شود و زوج های بسیاری که در زندگی خود مشکلاتی دارند، با مراجعه به یک زوج درمانگر و گذراندن دوره های زوج درمانی، توانسته اند مشکلاتشان را برطرف کنند و همچنین جهت بروز مشکلات آینده با دانشی که به دست آورده اند می توانند آن را مدیریت کنند.

زوج درمانی فقط برای کسانی که در زندگی خود به مشکل خورده اند نمی باشد و حتی کسانی هم که زندگی خوبی دارند می توانند در این جلسات شرکت کنند و مطالب بیشتری از زندگی زناشویی آموزش ببینند که قطعا به بهتر شدن زندگی آن ها کمک می کند. حتما شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است و این جمله برای زندگی زوج ها هم صدق می کند.

زمانی که دو نفر قصد دارند تا زندگی رویایی و عاشقانه خودشان را بسازند، مشکلات زیادی بر سره راه آن ها وجود دارد و برای رد شدن از آن ها باید درک عمیقی از زندگی زناشویی داشته باشید. زوج ها می توانند قبل از این که زندگی مشترک خود را آغاز کنند و یا قبل از مواجه شدن با مشکلات، به یک زوج درمانگر مراجعه کنند تا با واقعیت های زندگی رو به رو شوند و آمادگی های لازم در برابر مشکلات را داشته باشند.

زوج درمانگر کیست

زوج درمانگر فردی است که با گذراندن دوره های روانشناسی در شاخه های مختلف به خصوص زندگی زناشویی توانسته علم بسیار زیادی در این زمینه کسب کند و افرادی که در زندگی مشترک به کمک نیاز دارند می توانند به این افراد مراجعه کنند. همه ما زمانی که دچار مریضی می شویم به یک پزشک متخصص مراجعه می کنیم و یا زمانی که خودرو ما دچار خرابی می شود به یک مکانیک مراجعه می کنیم.

اما زمانی که در زندگی مشترک مشکلاتی پیش می آید، روح و روان ما باعث سردرگمی و ناراحتی می شود که باید برای درمان به یک زوج درمانگر مراجعه کنیم. زوج درمانگر یک شخص قابل اعتماد می باشد که می تواند احساسات فرد مقابل خود را درک کند و به راحتی می توان مشکلاتی که برایتان به وجود آمده است را بیان کنید. زوج درمانگر با علمی که دارد می تواند به شما در این زمینه کمک کند و تا پایان دوره های درمانی در کنار شما خواهد بود.

چه مواقع به زوج درمانگر نیاز است؟

تاثیر زوج درمانی در زندگی

برای شروع زندگی مشترک و حتی قبل از آن می توان مشکلات و اتفاقاتی که در گذشته برایتان افتاده و باعث ناراحتی شما شده است را بیان کنید. بیان کردن موضوعاتی که حس می کنید در زندگی زناشویی ممکن است برای شما مشکل ساز باشد به شما کمک می کند تا به آن ها رو به رو شوید و با راه و روش هایی که زوج درمانگر به شما آموزش داده است از آن ها عبور کنید. مواردی که نشان می دهد به یک زوج درمانگر نیاز دارید به شرح زیر می باشد:

  • در گذشته پدر و مادرتان طلاق گرفته اند.
  • در زندگی با مشکلات مالی مواجه هستید.
  • در سنین پایین ازدواج کرده اید و یا قصد ازدواج دارید.
  • به مواد مخدر اعتیاد دارید.
  • نسبت به همسر و یا دیگران احساس عصبانیت دارید.
  • احساس رابطه ضعیف با طرف مقابل خود را دارید.
  • از مشکلات جنسی رنج می برید.
  • در دوران تحصیلات مشکلاتی داشته اید.
  • تفاوت فرهنگی بین شما و همسرتان وجود دارد.
  • دائما مورد انتقاد همسر خود قرار می گیرد.
  • تمایل دارید تا از همدیگر فاصله بگیرید.
  • ترس از خیانت دارید و یا در زندگی خودتان یا اطرافیان اتفاق افتاده است.

این ها اکثر مواردی است که در جلسات زوج درمانی بیان می شود و می توان گفت تاثیر زوج درمانی در زندگی مشترک افراد بیش از گذشته دیده می شود و این موضوع باید به خوبی در جامعه جا بیافتد.

تاثیر زوج درمانی در زندگی های امروزی

پدران و مادران ما در گذشته و سال ها قبل زندگی مشترک خود را آغاز کردند و تا امروز اکثر آن ها شاید هیچ مشکلی در زندگیشان نداشته باشند. اما همان طور که می دانید از گذشته تاکنون زندگی ها دچار تغییرات بسیار زیادی شده اند که قابل مقایسه نیست و در جامعه امروزی زندگی ها دچار تغییرات زیادی شده اند که نیاز است تا زوج ها از آن ها اطلاعات کافی داشته باشند.

ملاک های انتخاب همسر از گذشته تا به این امروز دچار تغییراتی شده است و حتی مشکلات بسیاری زندگی زوج ها را تهدید می کند که در گذشته وجود نداشته اند. امروزه زندگی ها تحت تاثیر موضوعاتی است که هر کدام از آن ها برای زوج ها ممکن است مشکلساز باشد و البته این در تمامی موارد ممکن است رخ ندهد اما داشتن علمی که به بهتر شدن زندگی مشترک کمک کند خالی از لطف نیست.

تاثیر زوج درمانی در زندگی را زمانی متوجه می شوید که در جلسات زوج درمانی به همراه همسر خود مراجعه کنید و چیزهایی را یاد می گیرید که قطعا در زندگی با آن ها رو به رو می شوید. برای شرکت در جلسات زوج درمانی می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2


فواید زوج درمانی

از فواید زوج درمانی چه می دانید؟ چه زوج هایی باید برای زوج درمانی اقدام کنند؟ زوج درمانی چه مقدار در زندگی زوجین تاثیرگذار است؟

حفظ یک زندگی مشکر و حل کردن مشکلاتی که در زندگی زناشویی به وجود می آید، نیازمند یادگیری مهارت هایی به نام مهارت های ارتباطی می باشد که متاسفانه این مهارت ها نه کلاس های درسی و نه دانشگاه ها به طور کامل آموزش داده نمی شود و اغلب زوج ها اطلاعات کاملی از این موضوع ندارند. حل کردن مشکلات زندگی زمانی اتفاق میافتد که شما بتوانید به خوبی مشکلات را مدیریت کنید و درک کاملی از زندگی مشترک و چالش های آن داشته باشید.

بدون شک زندگی زناشویی را می توان گفت یک ماجراجویی با چالش های سخت و آسان می باشد که زوج ها در کنار هم باید از این ها عبور کنند و نحوه برخورد با مشکلات و حل آن ها بسیار مهم می باشد. فواید زوج درمانی در این مشخص می شود و زوج هایی که آموزش های لازم در این زمینه را دیده اند، بدون لطمه خوردن به زندگی آن ها می توانند مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

برای زوج درمانی حتما نباید زوجین با یکدیگر مشکل داشته باشند و می توان برای آموزش ها و یادگیری مهارت های زندگی به یک زوج درمانگر مراجعه کرد و این نقش پر رنگی در زندگی مشترک زوج ها دارد.

چرا باید به زوج درمانگر مراجعه کرد

فواید زوج درمانی

زوج درمانگر با دانش ها و مهارت هایی که دارد می تواند زوج ها را برای شروع زندگی مشترک آماده کنند و همچنین مهارت های ارتباطی و زندگی را به آن ها آموزش دهد. همچنین زوج ها که در زندگی مشترک خود به مشکل خورده اند، با راهنمایی های زوج درمانگر می توانند زندگی خود را نجات دهند و در برابر مشکلات بعدی بتوانند ایستادگی کنند.

متاسفانه برخی از زوج ها به جای مطرح کردن مشکلات خود به زوج درمانگر، مشکلات خصوصی زندگی خود را در غالب درد و دل کردن در کنار دوستان و آشنایان خود بازگو می کند و همین باعث دخالت های دیگران در زندگی خصوصی زوج ها می شود و حتی می تواند باعث جدایی زوجین هم شود. مطرح کردن مسائل و مشکلات خصوصی به افرادی که اعتمادی به آن ها ندارید اصلا جایز نیست و می تواند به زندگی شما لطمه وارد کند؛ زوج درمانگر یک شخص کاملا مورد اعتماد برای شما می باشد و می توانید بدون رودربایستی حرف های خودتان را بزنید.

بیشتر بخوانید: اهداف زوج درمانی

فواید زوج درمانی چیست

  • زوج ها یاد می گیرند که چطور بدون خشونت و توهین و در عین حال قاطعانه در برابر مشکلات رفتار کنند.
  • زوج ها یاد می گیرند که چطور تعارضات و مشکلات را به شیوه ی سالم حل و فصل کنند.
  • زوج ها یاد می گیرند که چطور نیازهای خود را بدون خشم و نفرت و به وضوح و روشنی بیان کنند.
  • زوج ها درک عمیق تری از همسر خود پیدا می کنند و متوجه می شوند که او چه کسی است و چه نیازهایی دارد و همچنین باعث می شود تا درک عمیق تری هم از خودتان پیدا کنید و نیازهای خود را پیدا کنید.
  • زوج درمانگر یک محیط امن برای بیان هر گونه ناراحتی و ناخشنودی که احساس می کنید در اختیار شما قرار می دهد تا بدون استرس یا رودربایستی بتوانید احساسات خودتان را بیان کنید و زوج درمانگر به شما کمک می کند تا به راحتی حرف های خودتان را بزنید.

تاثیر و فواید زوج درمانی در زندگی

فواید زوج درمانی

زوج هایی که قبل از شروع زندگی مشترک برای زوج درمانی و آموزش مهارت های زندگی مراجعه کرده اند زندگی بسیار بهتری نسبت به افرادی که اقدام نکرده اند دارند و همین مسئله باعث می شود تا فواید زوج درمانی در بین زوجین دیده شود و هر بار که برای آن ها مشکلی پیش می آید یا با چالشی رو به رو می شوند، با آموزش هایی که دیده اند و چیزهایی که یاد گرفته اند این مسائل را حل و فصل کنند.

اما کسانی که هم بدون یادگیری این مهارت ها زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند می توانند به یک زوج درمانگر مراجعه کنند و هر زمان که برای یادگیری این مهارت ها اقدام کنید، قطعا تاثیر مثبتی در زندگی شما می گذارد. متاسفانه بسیاری از جدایی هایی که صورت می گیرد، به دلیل ناآگاهی و عدم مراجعه به زوج درمانگر برای برطرف کردن مشکلات می باشد و تنها راه حل موجود را جدایی می دانند.

انتخاب کلینیک یک مرکز مشاوره تخصصی می باشد و اگر می خواهید یک زندگی عالی و بدون دغدغه های موجود در جامعه را داشته باشید، می توانید به این مجموعه مراجعه نمایید و جهت انتخاب وقت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2