سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

نظر

مشخص شدن بیماری ها با آزمایش خون

مشخص شدن بیماری ها با آزمایش خون یکی از کاربردی ترین و کم خرج ترین راه هایی است که می توان برای سلامت بدن انجام داد و اگر یک بیماری پیش از رسیدن به مرحله رشد و پیشرفت درمان شود، هزینه های کمتری برای بیمار دارد و این که سلامت او هم به خطر نمیافتد. بسیاری از افراد از انجام دادن این آزمایش ترس دارند و دلیل آن رو به رو شدن با بیماری هایی است که توقع نداشته اند. لازم است بدانید که اکثر بیماری ها به صورت یک جا رخ نمی دهند و ممکن است چندین سال طول بکشد تا علائم آن ظاهر شود و در این زمان فرد بیمار بدون اطلاع از این بیماری می باشد و ممکن است به صورت ناگهانی وضعیت سلامت فرد را بحرانی کند.

اگر در آزمایش خون یک یا چندین نوع بیماری یا اختلال شناسایی شود، با مصرف دارو و گذراندن طول درمان خیلی راحت می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و هیچ جای نگرانی هم ندارد. بسیاری از افراد با انجام چکاپ سالیانه وضعیت سلامت بدن خود را بررسی می کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد به صورت می توانند آن را برطرف کنند. چکاپ سالیانه برای افرادی که سن زیادی دارند جزء واجبات می باشد و آزمایش خون به عزیزان کمک می کند تا سلامت بدن خود را تا سال های زیادی حفظ کنند. با بالا رفتن سن بروز برخی بیماری ها و مشکلات برای سالمندان طبیعی می باشد و علت آن ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می باشد و برای این که بتوان با بیماری ها مقابله کرد، باید به طور مرتب چکاپ های سالیانه را انجام دهند.

برای انجام آزمایش خون می توانید به آزمایشگاه ها و بیمارستان ها مراجعه نمایید اما راحت ترین و سریع راه انجام این آزمایش، انجام آزمایش خون در منزل می باشد که بدون معطلی و خروج از منزل می توانید این آزمایش را انجام دهید. شرکت پالسی نو برای راحتی شما عزیزان خدمات آزمایش خون را در منزل ارائه می دهد و هر فردی که درخواست این آزمایش را دارد می تواند درخواست خود را در اپلیکیشن پالسی نو برای کارشناسان ما ارسال نمایند و یا این که از طریق سامانه پالسی نو درخواست خود را ثبت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

نحوه انجام آزمایش خون

مشخص شدن بیماری ها با آزمایش خون

  • برای انجام آزمایش خون در منزل شما ابتدا باید درخواست خود را در سامانه پالسی نو ثبت کنید و در آن جا می توانید تاریخ و ساعت مراجعه را مشخص کنید.
  • در روز مشخص شده توسط شما، یک پرسنل از شرکت پالسی نو به منزل شما مراجعه می کند که دارای کارت شناسایی می باشد و شما می توانید جهت اطمینان کارت شناسایی وی را چک کنید.
  • آزمایش خون یک آزمایش ساده می باشد که در زمان کمی انجام می شود و برای این کار پرستار به کمک یک شلنگ کوچک پلاستیکی بازوی شما را می بندد تا رگ ها مشخص شوند.
  • سپس با یک سوزن تمیز و استریل را وارد رگ می کند و به اندازی مورد نیاز خون به داخل سرنگ انتقال پیدا می کند. فرو کردن سوزن در رگ ممکن است برای برخی از افراد کمی درد داشته باشد اما این کار به سرعت انجام می شود.
  • زمانی که نمونه گیری تمام شد، پرستار با یک پنبه جای نمونه گیری را فشار می دهد و در عرض چند دقیق خون بند می آید و شلنگی که بسته بود را باز می کند.
  • پس از آن نمونه خون گرفته شده را به یک ظرف مخصوص انتقال می دهد و آن را به آزمایشگاه منتقل می کند در کمترین زمان نتیجه آزمایش به شما ارجاع خواهد شد.
  • شما می توانید برگه آزمایش را به یک پزشک نشان دهید تا با بررسی موارد ذکر شده در آزمایش، نتیجه آزمایش را به شما اطلاع دهد.

چه کسانی باید آزمایش خون بدهند

مشخص شدن بیماری ها با آزمایش خون

بهترین راه مشخص شدن بیماری ها با آزمایش خون می باشد و اگر تا به حال این آزمایش راه انجام نداده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما یک بار انجام دهید. آزمایش خوت فقط برای مشخص شدن بیماری ها نمی باشد و حتی به کمک آن می توان یک برنامه غذایی مناسب برنامه ریزی کرد تا میزان ویتامین ها و پروتئین های بدن در حالت ایده آل قرار گیرد. اما به طور کلی بسیاری از مردم نمی دانند که چه زمانی باید آزمایش خون انجام دهند و این آزمایش را هر چند وقت یک بار تکرار کنند.

در حالت عادی توصیه می شود که اگر سن زیادی دارید، هر سال به طور مرتب این آزمایش را انجام دهید و با آزمایش خون می توان فهمید که فشار خون، قند خون، تیروئید، کلسترول، گلوکوز، کلسیم و ... در چه وضعیتی هستند. با بررسی این موارد می توان فهمید که بدن چه کمبودهایی دارد و چه چیزهایی را نباید مصرف کرد و می توان یک برنامه غذایی مناسب ایجاد کرد. برخی بیماری ها مانند قند خون بالا، کلسترول، کمبود کلسیم و ... با مصرف بیش از حد یا کم مصرف کردن آن ها به وجود می آید و برای به تعادل رساندن آن ها باید یک برنامه غذایی مناسب داشت.

در حالت عادی اگر هیچ مشکلی ندارد و کاملا سلامت هستید نیازی به انجام آزمایش خون نمی باشد اما اگر عادت دارید که این آزمایش را به طور مرتب انجام دهید برای شما کاملا مفید می باشد و می توانید همیشه از وضعیت سلامت و جسمانی خود مطلع باشید. اما گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود آید که از منشاء آن اطلاعی نداشته باشید و برای همین پزشک برای شما یک آزمایش خون تجویز می کند. علائمی مانند چاقی، خستگی زیاد، بی خوابی مکرر، دردهای مختلف و ... هر کدام ممکن است یک پیامدی برای شما داشته باشد که باید آن ها را جدی گرفت.

در پایان باید گفت که انجام یک آزمایش ساده می تواند در آینده جلوی بیماری های بزرگی را بگیرد و می توان تا سال های زیادی بدون مشکل و بیماری زندگی کرد. آزمایش خون در عین سادگی یک آزمایش فوق العاده کاربردی می باشد که در جهان به صورت مکرر توسط مردم انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آزمایش می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.