سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

جلوگیری از طلاق با زوج درمانی

جلوگیری از طلاق با زوج درمانی یکی از روش هایی است که می توان اختلافات زوج ها را به حداقل رساند و زوج هایی که قصد جدایی به هر دلیلی دارند، با شرکت در جلسات زوج درمانی می توانند از کار منصرف شوند و بسیاری از زوج ها با همین جلسات زوج درمانی بار دیگر به زندگی خود بازگشته اند.

طبق بررسی های انجام شده، زوج های که قبل از ازدواج دوره های مشاوره قبل از ازدواج را گذراندند و یا در اوایل ازدواج در جلسات زوج درمانی شرکت کرده اند، خیلی کمتر نسبت به کسانی که در هیچ کدام از جلسات مشاوره شرکت نکرده اند دچار مشکل در زندگی خود می شوند و در اکثر مواقع که مشکلی در زندگی زناشویی آن ها پیش می آید، با آموزش هایی که در دوره های زوج درمانی به آن ها ارائه شده است، می توانند از پس مشکلات بر بیایند.

اما زوج هایی که قصد جدایی از یکدیگر دارند، با مراجعه به جلسات جلوگیری از طلاق با زوج درمانی می توانند مشکلاتشان را مطرح کنند و اگر درمانگر صلاح هر دو را در جدایی ببیند، این اقدام را انجام می دهد ولی در اکثر موارد این اختلافات در جلسات زوج درمانی حل و فصل شده اند و زوج ها بار دیگر به زندگی خود بازگشته اند. جلوگیری از طلاق با زوج درمانی یک روش مطئمن و اصولی می باشد به طوری که هیچ اجبار و قضاوتی در کار نیست و درمانگر اختلافات و مشکلات زوج ها را مورد بررسی قرار می دهد و اگر راه حلی برای برطرف کردن مشکلات آن ها وجود داشته باشد، قطعا به زوج ها ارائه می دهد و تصمیم گیری نهایی توسط خود زوج ها انجام می شود.

علت طلاق

جلوگیری از طلاق با زوج درمانی

زمانی که زوج ها تصمیم به جدایی می گیرند، یعنی حتما یک اتفاق بزرگ در زندگی زناشویی آن ها زخ داده است که غیر قابل حل می باشد و هر دو زوج و یا یکی از زوج ها درخواست جدایی می دهد. علت های طلاق می تواند به دلیل عوامل خارجی و یا عوامل داخلی توسط خود زوج ها باشد که این مورد باید توسط درمانگر مورد بررسی قرار گیرد و برای جلوگیری از طلاق باید حتما به یک مشاور متخصص مراجعه کرد. دلایل طلاق زوج ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشکلات مالی و اقتصادی

زوج های جوان در اوایل زندگی خود با چالش های مالی فراوانی رو به رو هستند که این مورد در اکثر زوج ها دیده می شود و در بسیاری موارد، زوج ها به کمک یکدیگر از این مشکلات می توانند عبور کنند. ولی گاهی اوقات زیاده خواهی یکی از زوج ها باعث می شود تا مشکلات مالی بیشتری به وجود بیاید و اگر نیازهای مالی زوج تامین نشود، درخواست جدایی می دهد. مشکلات مالی و اقتصادی برای هر زوجی و در دوره های مختلف زندگی ممکن است پیش بیاید و مهم درک این موضوع توسط زوج ها می باشد.

  • دخالت اطرافیان در زندگی زوج ها

دخالت های اطرافیان به خصوص خانواده ها، فامیل و دوستان در زندگی زناشویی زوج ها باعث تفرقه انداختن بین رابطه و صمیمیت زوج ها می شود و اگر این مسئله ادامه دار باشد، ممکن است منجر به جدایی زوج ها شود. علت دخالت اطرفیان در زندگی زوج ها به خود زوج ها مربوط می شود و نباید به اطرافیان این اجازه را بدهند که در مورد زندگی خصوصی آن ها دخالت کنند. گاهی اوقات زوج ها مسائل خصوصی زندگی خود را برای اطرافیان بازگو می کنند و همین راه را برای دخالت های اطرافیان باز می کند.

  • مشکلات اخلاقی زوج ها

نداشتن شناخت کافی از همسر باعث می شود تا با خصوصیات اخلاقی آن آشنایی نداشته باشید و یا ممکن است زوجی رفتاری داشته باشد که مورد پسند شما نیست. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به طور کامل به تمامی به موارد پرداخته می شود و باعث می شود تا زوج ها شناخت کاملی از یکدیگر داشته باشند ولی عدم مراجعه به جلسات مشاوره، باعث می شود بعد از ازدواج رفتارهای جدیدی از همسر خود ببینید که از آن بی خبر بوده اید.

  • روابط جنسی

رابطه جنسی در زندگی زناشویی مهمترین عامل برای پایدار بودن رابطه و ایجاد صمیمیت بیشتر بین زوج ها می باشد که متاسفانه در جامعه ما قبل از ازدواج به این مسائل پرداخته نمی شود و پس از ازدواج باعث بروز مشکلات بسیاری برای زوج ها می شود. نداشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی یک نوع طلاق جنسی و عاطفی بین زوج ها انجام می شود و به معنی این است زوج ها از یکدیگر جدا نمی شوند ولی از نظر رفتاری و عاطفی هیچ واکنشی نسبت به دیگری ندارند. برای حل این مشکل باید حتما از یک تراپیست کمک گرفت و جلوگیری از طلاق با زوج درمانی می تواند به زوج ها در این زمینه کمک کند.

  • نداشتن مهارت های ارتباطی

ابراز علاقه به زوج یکی دیگر مهمترین عاملی است که باعث صمیمیت بیشتر بین زوج ها می شود و برای برقراری و بروز احساسات، باید مهارت های ارتباطی کاملی داشته باشید که در جلسات زوج درمانی به زوج ها آموزش داده می شود. اگر مهارت های ارتباطی ضعیفی داشته باشید، همسر شما ممکن است نسبت به شما دلسرد شود و به این فکر کند که شما دیگر علاقه ای به او ندارید.

خیانت

جلوگیری از طلاق با زوج درمانی

خیانت داستان پر پیج و خمی در زندگی زناشویی دارد و برای همین این علت باید توسط درمانگر مورد بررسی قرار گیرد که چرا یک زوج با داشتن یک زندگی، قصد خیانت به همسر خود را دارد. تمامی موارد فوق که برای شما ذکر کردیم می تواند یکی از دلایل خیانت زوج ها باشد و کمتر زوجی پیدا می شود که خیانت همسر خود را ببخشد و حتی با وجود جلسات جلوگیری از طلاق با زوج درمانی، در اکثر موارد زوج ها بر روی تصمیم خود ایستادگی می کنند و از همسر خود طلاق می گیرند.

با توجه به پیامدهای گسترده و آثار طلاق بر فرد و خانواده و آثار روحی و روانی آن، نیاز است زوج ها برای زندگی زناشویی خود قدم هایی را بردارند. روانشناس و مشاور با آموزش مهارت های زندگی و زناشویی و حل مسائل بین فردی رابطه را تحکیم می بخشد. در صورتی که به جلسات زوج درمانی نیاز دارید، می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید و این مجموعه از ابتدا تا انتهای جلسات درمانی در کنار شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جلوگیری از طلاق با زوج درمانی می توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2