سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

نظر

نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج

در این مطلب قصد داریم تا نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج را برای شما شرح دهیم. با دانستن نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج می توانید بفهمید که چه زمانی به مشاوره نیاز دارید و بر سر چه مسائلی قصد دارید به گفتگو بپردازید. مسائل بسیار مهمی در زندگی وجود دارند که قبل از ازدواج باید به آن ها پرداخته شود تا اگر مشکلی وجود داشته باشد، قبل از شروع زندگی مشترک حل و فصل شوند.

متاسفانه بسیاری از زوج هایی که در اوایل زندگی خود به مشکل برخورد می کنند به دلیل این است که تست های قبل از ازدواج را پشت سر نگذاشته اند و به جای حل مشکلات، زندگی خود را به همین صورت پیش می برند که باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری می شود و در نهایت هیچ کدام از زوج ها قادر به ادامه رابطه نیستند. نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا ببینند در چه موضوعاتی ضعف دارند و با کار کردن بر روی آن می توانند ضعف های خود را برطرف کنند.

قبل از مشاوره ازدواج باید هر کدام از زوج ها سوالاتی را از خود بپرسند و اگر به نتیجه مثبتی نرسیدند باید حتما موضوع را در جلسه مشاوره قبل از ازدواج مطرح کنند. انتخاب کلینیک یک مجموعه تخصصی در زمینه مشاوره و مهارت های زندگی می باشد و زوج هایی که قصد دارند تا در جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت کنند، می توانند به این مجموعه مراجعه نمایند.

دلایل نیاز به مشاوره ازدواج

نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج

موضوعاتی که هر کدام از زوج ها باید مورد بررسی قرار دهند به شرح زیر می باشد و اگر پاسخی برای آن پیدا نکردید باید به یک مشاور مراجعه نمایید.

  • آیا برای کشف مشکلات رابطه انگیزه ای ندارید؟

جواب: در صورتی که جواب خیر است باید به درمانگر مراجعه کنید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

  • آیا برای مسائل تکراری بحث های بی پایانی دارید؟

جواب: اگر مسائل زیاد در رابطه شما رخ می دهد پس حتما باید برای برطرف کردن آن، موضوع را با درمانگر در میان بگذارید.

  • آیا شما نمی توانید به یکدیگر اعتماد کنید؟

جواب: به دست آوردن اعتماد کار سختی می باشد و عدم اعتماد به یکدیگر در زندگی زناشویی باعث می شود تا همیشه موضوعاتی را از یکدیگر پنهان کنید و اگر حس اعتماد نسبت به شریک آینده خود ندارید، باید جلسات مشاوره را پشت سر بگذارید.

  • آیا به ازدواج حس منفی دارید؟

جواب: اگر جواب شما بله هست باید علت این موضوع را متوجه شویم و ممکن است عدم علاقه به همسر آینده خود باعث حس منفی ازدواج در فرد شود یا ترس از ازدواج، دوری از دوستان و تفریحات مجری باعث به وجود آمدن حس منفی نسبت به ازدواج می شود.

نکات مهم در مورد مشاوره قبل از ازدواج

  • آیا شما از لحاظ جنسی علاقه ای به یکدیگر ندارید؟

جواب: یکی از مواردی که باعث متسحکم تر شدن و بیشتر شدن حس علاقه زوج ها می شود، رابطه جنسی می باشد و اگر از لحاظ جنسی علاقه ای به همسر خود ندارید، می توانید موضوع را با درمانگر خود در میان بگذارید.

  • آیا در رابطه آزار جسمی یا عاطفی وجود دارد؟

جواب: زندگی زناشویی پر از چالش های متفاوت می باشد ولی اگر این موضوعات باعث آزار جسمی و عاطفی زوج ها می شود باید سریعا برای درمان آن اقدام کرد.

  • آیا دیدگاه های و باورهای متضادی دارید؟

جواب: هر شخصی در دنیای خود باورها و دیدگاه های خود را دارد و این طبیعی است که شاید خیلی ها موافق دیدگاه ها و باورهای ما نباشد و در مسئله ازدواج باید به طور کامل با این موضوع رسیدگی شود و اگر با همسر آینده خود در این باره بحث دارید، بهترین راه مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج می باشد.

  • آیا رابطه شما با تحقیر آمیز است؟

جواب: توهین و رفتارهای تحقیر آمیز در زندگی زناشویی باعث بهم خوردن رابطه ها می شود و اگر چنین موضوعی وجود داشته باشد، ادامه دادن رابطه به صلاح نیست و حتما باید برای مشاوره اقدام شود.

  • آیا هنوز شریک زندگی خود را دوست دارید؟

جواب: از مراحل آشنایی، خاستگاری، محرمیت و عقد و تا قبل از ازدواج ممکن است اتفاق های زیادی رخ دهد که در شناخت همسر خود تاثیرگذار باشد. اگر با تمامی این اتفاقات هنوز شریک زندگی خود را دوست دارید مطلب بسیار خوبی است ولی اگر هنوز در این باره شک دارید باید موضوع را با یک درمانگر در میان بگذارید و هر موضوعی که برای شما مهم است را مطرح کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره قبل از ازدواج می توانید با کارشناسان مجموعه انتخاب کلینیک تماس حاصل نمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2