سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

جلسات مشاوره قبل از ازدواج

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج چه موضوعاتی مطرح می شود؟ دو نفر زمانی که قصد شروع زندگی مشترک با یکدیگر را دارند، طبیعی است که قبل از مراسم عقد و ازدواج مدت زمان کوتاهی را برای شناختن یکدیگر صرف می کنند و در این زمان خانم و آقا با اکثر روحیات و اخلاقیات همدیگر آشنا می شود و اگر تفاهم داشته باشند برای زندگی خود تصمیم گیری می کنند. اما برخی موضوعات هستند که در این جلسات مطرح نمی شوند و یا هیچ کدام از طرفین به آن ها نمی پردازند و یا خجالت و استرس اجازه مطرح کردن این موضوعات را به آن ها نمی دهند.

خجالت، استرس و اضطراب و یا ناآگاهی افراد باعث می شود تا دو نفر به خوبی نتوانند حرف های خودشان را بزنند و همین باعث می شود تا طرف مقابل را به خوبی نشناسیم و با شروع زندگی مشترک، به تازگی با برخی موضوعات رو به رو شوید که برای حل آن ها به مشکل برخورد کنید.

موضوعاتی که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح می شود به شرح زیر می باشد:

علاقه و صمیمیت

اولین موضوعی که باعث می شود تا دو نفر تصمیم بگیرند تا به یکدیگر ازدواج کنند، میزان صمیمیت و ابراز علاقه به یکدیگر می باشد که به روش های مختلف انجاممی شود. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد که آیا میزان صمیمیت و علاقه دو نفر به قدری است که بتوانند با یکدیگر سازگاری داشته باشند؟ موضوعاتی مانند سلیقه ها، رفتارها، فرهنگ ها، روابط عاطفی، موضوعات خوشحال کننده و ناراحت کننده، نوع تفریحات و ... در این جلسات مطرح می شود و هر دو فرد از موضوعات اولیه یکدیگر آگاه می شوند.

تعهد و وفاداری

جلسات مشاوره قبل از ازدواج

مهمترین موضوعی که به پایداری زندگی مشترک مربوط می شود بحث تعهد و وفاداری می باشد و دو هر دو نفر پس از ازدواج باید به یکدگیر متعهد و وفادار باشند. بررسی ها نشان می دهد یکی از موضوعاتی که باعث جدایی می شود متعهد نبود افراد می باشد که با وجود کوچکترین مشکل به زودی جا می زنند و سریعا به دنبال جدایی هستند. وفاداری  باعث می شود تا هر زمان برای یکی از زوجین مشکلی پیش بیاید، دیگری تا پایان حل مشکلات در کنار او باشد و این یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به آن پرداخته شود.

تیپ های شخصیتی

تیپ های شخصیتی به معنای نوع رفتار فرد در اجتماع می باشد ممکن است فردی علاقمند به تفریح، مسافرت و مهمانی باشد و دیگر تنهایی را ترجیح بدهد و یا یکی از افراد احساسی و دیگر فردی منطقی باشد. بررسی این موضوعات باعث می شود تا هر دو نفر قبل از ازدواج به خوبی با تیپ های شخصیتی یکدیگر آشنا شوند و به یک نقطه تعادل برسند تا در زندگی زناشویی بتوانند یکدیگر را درک کنند. بررسی این موضوع بیشتر برای تفاهم داشتن زوجین می باشد و اگر یکی از طرفین نتواند با تیپ های شخصیتی دیگری کنار بیاید، نمی توان زندگی مشترک را به خوبی شروع کرد و مطرح کردن این موضوع در جلسات مشاوره قبل از ازدواج و کمک گرفتن از مشاور کمک بسیار زیادی به هر دو می کند.

مسائل جنسی

متاسفانه در بسیاری از موارد و به دلیل استرس، خجالت زدگی و نادرست بودن این مسئله از آن به سادگی عبور می کنند ولی یکی از دلایل طلاق را می توان مسائل جنسی عنوان کرد. یکی از مهمترین عواملی که باعث دوام یک رابطه می شود گرایش جسمانی دو طرف به یکدیگر است و اگر یکی از طرفین برای دیگری جذابیت جنسی نداشته باشد قطعا در زندگی مشترک به مشکل برخورد می کنند. اگر پیش از ازدواج از مطرح کردن این موضوعات خجالت زده هستید حتما به مشاوره مراجعه نمایید و مشاور می تواند بدون مشکلی موضوع را برای هر دو طرف مطرح کند.

مسائل احساسی و عاطفی

جلسات مشاوره قبل از ازدواج

هر فردی در زندگی خود دارای احساسات و عواطفی است که در زندگی مشترک باید آن ها را با شریک زندگی خود مطرح کند و از احساسات و عواطف یکدیگر آگاهی داشته باشند. موضوعاتی مانند این که چه چیزهایی باعث خوشحالی یا ناراحتی می شود، رویاپردازی بعد از ازدواج، کنترل شرایط در دوران های سخت، رفتار و واکنش های طرفین در مقابل مشکلات، تعریف عشق از زبان هر دو نفر، دلیل ازدواج با فرد مورد نظر و ... مطرح می شود.

دیدگاه ها و باورهای دو نفر

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج باید به مسائلی مانند عقاید، دیدگاه ها و باورهای هر دو نفر رسیدگی شود و داشتن تفاهم در این موضوع بسیار مهم است. یکی از باورهای غلط این که اعتقادات و دیدگاه های خودمان را به دیگری منتقل کنیم تا او هم مانند ما باشد. هر فردی در زندگی شخصی خود به عادت ها، رفتارها و دیدگاه های خود پایبند است و فکر می کند این راهی را که انتخاب کرده است درست است. بررسی این موضوع باید به کمک یک مشاور انجام شود تا بتواند طرفین را با اصول و اعتقادات یکدیگر آگاه کند.

برنامه ریزی برای زندگی مشترک

پس از بررسی و حل کردن موضوعات فوق در جلسات مشاوره قبل از ازدواج، می توان برنامه ریزی های هر دو نفر برای زندگی مشترک را مطرح کرد. مسائلی که اغلب زوجین با آن ها مشکلی ندارند ولی مطرح کردن آن ها باعث می شود تا هر دو نفر به خوبی برای زندگی مشترک خود برنامه ریزی کنند. مسائلی مانند ارتباط خانواده ها، ارتباط دوستان، مسائل مالی، محل زندگی، ارتباط کاری با همکاران، انتظارات از یکدیگر در زندگی مشترک و ... مسائلی هستند که در این جلسات به آن ها پرداخته می شود.

مشاوره قبل از ازدواج

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به غیر از موارد فوق ممکن است مسائل دیگری هم به صلاح مشاور پرداخته شود که برای زندگی هر دو طرف مهم باشد و ممکن است برای هر کدام از موضوعات فوق جلسات جداگانه ای بررسی شود و هر دو طرف با شرکت در جلسات و ارائه توضیحات خود، مسائل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند.

هدف مشاوره قبل از ازدواج این است که دو نفر برای شروع زندگی خود با سختی ها و چالش های زیادی رو به رو هستند و بهتر است قبل از آن که وارد این سختی ها و چالش ها شوند، آمادگی های لازم را داشته باشند و در برابر آن ها به خوبی ایستادگی کنند. مشاوره های قبل از ازدواج باعث می شود تا اگر مشکلی از هر نفر وجود داشته باشد تا قبل از ازدواج و شروع زندگی مشترک برطرف شود.

برای انتخاب مشاور جهت حضور در جلسات مشاوره قبل از ازدواج می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید و این مجموعه از ابتدا تا انتهای جلسات مشاوره در کنار شما خواهد بود.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2