سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

همه چیز درباره زوج درمانی

در این مطلب قصد داریم تا به همه چیز درباره زوج درمانی بپردازیم تا مخاطبان بیشتر با این نوع درمان آشنا شوند. یکی از روش های روان درمانی، زوج درمانی می باشد که در آن یک درمانگر که دارای تجربه بالینی است به همسرانی که دچار مشکل در زندگی زناشویی خود شده اند، با ارائه راهکارهای مناسب درمانی کمک می کند که بینش بهتر و درست تری نسبت به زندگی مشترک داشته باشند. در زوج درمانی مشکلاتی که در رابطه بین زوجین وجود دارد جدای از مشکلات روانشناختی فردی هر یک است؛ به این معنا که ممکن است هر یک از زوجین به تنهایی مشکل روانشناسی خاصی نداشته باشند اما در ارتباط با یکدیگر مشکل دارند.

زوج درمانگر با اطلاعاتی که از زوج ها به دست می آورد، مشکلات را شناسایی می کند و پس از آن راهکارهای مناسب برای برطرف کردن آن ها را ارائه می دهد. زوج درمانی از بروز مشکلات شدید و جدی تر جلو گیری می کند، اما باید توجه شود که اگر درمانگر مناسب انتخاب نشود ممکن است حتی مشکل حاد تر هم شود. مجموعه انتخاب کلینیک یک مجموعه تخصصی در زمینه زوج درمانی و سایر خدمات مشاوره می باشد و اگر به دنبال یک درمانگر قابل اعتماد و متخصص می باشید، می توانید به این مجموعه مراجعه نمایید.

مواقع لازم به زوج درمانی

همه چیز درباره زوج درمانی

برای پی بردن به همه چیز درباره زوج درمانی لازم است تا مطلب سایت را به طور کامل مطالعه نمایید و در ادامه چکیده ای از این موضوع را در اختیار شما قرار می دهیم.

  • عدم درک متقابل

یکی از اصلی ترین مشکلات زندگی زناشویی، عدم درک متقابل می باشد و زن و شوهر نمی توانند همدیگر را درک کنند و به عدم شناخت کافی همسر مربوط می شود. گاهی بحث های زیادی بین زوج ها وجود دارد و زمانی که علت آن در جلسات زوج درمانی مشخص می شود، درمانگر علت اصلی بحث های پیش آمده را عدم درک متقابل تشخیص می دهد. زوج ها باید مهارت هایی را که به برقراری ارتباط موثر کمک می کند را یاد بگیرند تا توانایی درک طرف مقابل را داشته باشند و این توسط درمانگر به زوج ها آموزش داده می شود.

  • ترس از هم کلامی

داشتن استرس، خجالت زدگی و نبود موقعیت مناسب باعث می شود تا از هم کلامی با همسر خود ترس داشته باشید. یکی دیگر از نکات مثبت زوج درمانی این است که در اتاق مشاوره حس امنیت توسط مشاور خانواده را دریافت می کنید و هر آن چه که قبلا از صحبت کردن در مورد آن ترس داشید، می توانید در مقابل مشاور و به دور از هر شخص و موقعیتی مطرح کنید.

مشکلات و بحث های تکراری

حتما به این موضوع توجه کنید که آیا موضوعات مورد بحث شما تکراری است؟ و در برخی موارد مشکلی جزئی و یا بزرگ است؟ در هرصورت باید توجه کنید که این استمرار در بحث و جدال نتایج غیر قابل جبرانی را در بلند مدت خواهد داشت. ممکن است این مشکلات ریز و جزئی دلایل و ریشه های عمیقی را داشته باشد که شما کاملا از آن ها غافل هستید.

مشکل بی اعتمادی

بی اعتمادی یکی از بیشترین مشکلاتی است که زوجین در روابط خود با آن مواجه می شوند که دلیل آن ممکن است دروغ گفتن بر اثر عوامل مختلف مثل مسائل مالی باشد یا اینکه یکی از طرفین خیانت کرده باشد و طرف مقابل را نسبت به خود بی اعتماد کرده باشد. برای بازیابی اعتماد از دست رفته نیاز است که مشاور خانواده بتواند آسیب پذیری هر یک از زوجین را شناسایی کرده و به کمک آن راهکار مناسب ارائه دهد، البته همکاری زن وشوهر نیز در دادن اطلاعات درست در رابطه با نقطه ضعف های خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • داشتن الگوی مخرب

عادت ها و الگو های مخرب زیادی وجود دارد که ممکن است در زندگی مشترک به آن گرفتار شوید مثل عادت به قهر کردن، برخورد نامناسب با خانواده‌ها و هزاران مورد دیگر. برای ملموس شدن این موضوع می توان به این مثال اشاره کرد که همواره یکی از زوجین انتقاد می کند اما اگر طرف مقابل کوچک ترین انتقادی داشته باشد برایش غیر قابل تحمل است.

  • عدم ادامه دادن رابطه به دلیل پیش آمده حادثه

برخی از زوجین در طی یک اتفاق ناگوار مثل مرگ فرزند، بیماری، بیکاری و یا مشکلاتی از این قبیل در زندگی، تصمیم می گیرند که هر کدام راه خود را بروند، باید توجه داشت که این اتفاق ناگوار، وحشت ناک نیست بلکه تاثیری که بر روابط زوجین میگذارد وحشت ناک است. ممکن است کمتر کسی به هنگام بروز این مشکلات برای حفظ رابطه خود به فکر زوج درمانی بیفتد اما توجه داشته باشید که در هنگام بروز این حوادث کمک گرفتن از یک زوج درمان حرفه ای میتواند کار ساز باشد.

زمانی که به همه چیز درباره زوج درمانی پی بردید، می توانید در هر مرحله از زندگی که هستید، برای رفع مشکلات زندگی و زناشویی خود به یک درمانگر مراجعه نمایید و همچنین اگر هیچ مشکلی در زندگی ندارید می توانید با شرکت در جلسات زوج درمانی، با چالش ها و واقعیت های زندگی رو به رو شوید و همچنین درک بهتری از مشکلات و وظایف زندگی مشترک به دست می آورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه انتخاب کلینیک تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2