سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

نظر

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج در زندگی زناشویی چقدر تاثیرگذار است؟

پیدا کردن یک شریک زندگی با روحیات و اخلاقیات مورد نظرمان ممکن است کار دشواری باشد و از طرفی هر زوجی نقاط مشترک و غیر مشترکی بسیاری دارند که ممکن است مورد پسند یکدیگر نباشد ولی همچنان به همدیگر علاقمند هستند. برای انتخاب شریک زندگی فقط داشتن عشق و علاقه کافی نیست و مهمترین عامل داشتن تفاهم می باشد که زوجین با مطرح کردن موضوعات خود به یک نتیجه می رسند.

مشاوره قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا بهتر شریک زندگی خود را بشناسند و انتظاراتی که از یکدیگر دارند را بهتر درک کنند. با بررسی ها و مطالعات انجام شده می توان گفت که زوجینی که مشاوره های قبل از ازدواج را پشت سر نگذاشته اند، در زندگی زناشویی که به مشکل برخورد کرده اند و این باعث می شود تا انتظارات از شریک زندگی خود به صورت یک طرفه افزایش پیدا کند و برای دیگری زندگی مشکل می شود.

با گذراندن جلسات مشاوره قبل از ازدواج نه تنها بهتر می توانید شریک زندگی خود را بشناسید، بلکه باعث می شود تا اخلاقیات، روحیات و انتظارات یکدیگر در زندگی زناشویی مطلع شوید و هر مشکل یا انتظاراتی که از یکدیگر دارید را در این جلسات مطرح کنید. وجود یک مشاور باعث می شود تا هر زوج به صورت یکسان در زندگی زناشویی سهم داشته باشند و زندگی برای هر دو به یک اندازه لذت بخش باشد و همچنین مشاوران با علم و دانشی که دارند کمک می کنند تا زندگی خوبی را شروع کنید.

دلایل مهم برای مشاوره قبل از ازدواج

برای اهمیت مشاوره قبل از ازدواج لازم است چندین مورد را بررسی کنیم و پس از آن متوجه می شوید که برای شروع یک زندگی چه کارهایی را باید انجام داد. افرادی که در آستانه ازدواج قرار می گیرند دچار استرس و اضطراب می شوند که ممکن است این فشار و استرس مانع از آن شود که بهترین تصمیم ها را در زندگی خود بگیرد و حتی ممکن این مشکلات بر انتخاب همسر خود تاثیرگذار باشد. دلایل مهم برای مشاوره قبل از ازدواج به شرح زیر می باشد:

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج باید توسط خانواده ها به فرزندان توصیه شود و این مسئله باعث می شود تا زندگی فرزندان آن ها با برنامه ریزی و بدون مشکل آغاز شود.

  • شناخت کامل زوجین

می توان گفت مهمترین دلیلی که باعث می شود تا مشاوره قبل از ازدواج به زوجین توصیه می شود، شناخت کامل طرف مقابل می باشد و حتی اگر شناخت کافی از همسر آینده خود دارید باز هم کافی نیست و یک سری خلاء هایی در زندگی ما وجود دارد که باید قبل از ازدواج به آن پرداخته شود و اگر این موضوع جدی گرفته نشود، ممکن است با رفتارهای عجیبی و تازه ای از همسر خود مواجه شوید که انتظارش را نداشته اید.

مسئله مهمی که در این زمینه وجود دارد معمولا در مراسمات خاستگاری خجالت و حجب و حیا باعث می شود تا طرفین به طور کامل نتوانند صحبت های خودشان را انجام دهند و واقعیت ها و خصوصیات خود را به یکدگیر بگویند. مطرح نکردن موضوعات مهم در زندگی باعث می شود تا طرفین شناخت کافی از یکدیگر نداشته باشند و اگر به همین صورت زندگی مشترک خود را آغاز کنند، با اختلاف نظر رو به رو می شوند.

مشاوره قبل از ازدواج در این زمینه باعث می شود تا دو طرف صحبت های خود را به طور کامل و بدون سانسور ارائه دهند و مشاور با سوالاتی که از آن ها می پرسد بدون استرس می توانند به آن ها پاسخ دهند. نقش مشاور ازدواج بسیار مهم می باشد چرا که بسیاری از صحبت ها را نمی توان در مقابل خانواده ها مطرح کرد ولی مشاور بدون طرفداری و قضاوت طرفین راه درست را به آن نشان می دهد و باعث می شود زوجین به مشاور و همچنین به یک دیگر اعتماد کنند.

  • هدف از ازدواج

بسیاری از جوانان رویاهایی در ذهن خود دارد که برخی از آن ها فکر می کنند با ازدواج می توانند به آن رویاها دست پیدا کنند. ازدواج یک نوع سبک زندگی می باشد که طرفین در آن با مسئولیت های جدیدی مواجه می شود و متاسفانه برخی از افراد ازدواج را وسیله ای برای رسیدن به رویاهای خود می دانند و این موضوع اگر یک طرف باشد برای طرف مقابل ممکن است غیر قابل پذیر باشد.

مشاوران ازدواج به زوجین کمک می کنند تا با واقعیت های زندگی رو به رو شوند و برداشت های نادرست از ازدواج را فراموش کنند و نگاه عمیق تری به آن داشته باشند. با پی بردن به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج می توان با مطالب جدید و مفیدی را آموزش ببینید که قطعا در زندگی زناشویی تاثیرگذار می باشد.

  • برنامه ریزی برای بعد از ازدواج

داشتن هدف و برنامه ریزی برای بعد از ازدواج بسیار مهم می باشد و لازم است که دو طرف در این زمینه هم عقیده باشند و باید برنامه های زندگی خود را به صورت مشترک پیش ببرند. به عنوان مثال یکی از برنامه ریزی ها برای بعد از ازدواج ممکن است به دنیا آوردن بچه باشد و اهمیت این موضوع به گونه ای است که باید دو طرف راضی به انجام این کار باشد و برای همین باید برنامه ریزی ها مورد قبول هر دو طرف باشد. تصمیمات و برنامه ریزی های یک طرفه باعث می شود تا زندگی زناشویی آن طور که انتظار می رود پیش نرود و برای همین یک مشاور می تواند قبل از ازدواج شما را از این موضوعات آگاه کند.

اگر به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج پی بردید می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید و خانم دکتر مریم باقری در زمینه روانشناسی و مشاوره های قبل و بعد از ازدواج به صورت تخصصی فعالیت می کند و شما می توانید برای برطرف کردن مشکلات خود به این مجموعه مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2