سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

نظر

بایدها و نبایدهای زوج درمانی

در این مطلب قصد داریم به بایدها و نبایدهای زوج درمانی بپردازیم. زوج درمانی یک راه حل مطمئن و هوشمندانه برای برطرف کردن اختلاف بین زوج ها می باشد که این کار به کمک یک زوج درمانگر انجام می شود. زوج درمانی همیشه به منظور رفع مشکلات زوج ها نمی باشد و زوج هایی که زندگی خوبی دارند می توانند برای آگاهی بیشتر در مورد زندگی زناشویی و بهبود رابطه خود، در جلسات زوج درمانی شرکت نمایند.

بایدها و نبایدهای زوج درمانی به منظور آگاهی زوج ها از این جلسات می باشد و باید بدانند که در جلسات چه موضوعاتی را باید مطرح کنند و همچنین خروجی جلسات زوج درمانی یک مطلب کاملا شخصی می باشد و مجبور نیستید آن را برای اطرافیان تعریف کنید. یکی از مزیت های زوج درمانی این است که درمانگر بدون قضاوت کردن و مقصر نشان دادن زوج ها اقدام به حل مشکلات آن ها می کند و تا پایان دوره های درمانی در کنار آن ها خواهد بود.

درمانگر یک شخص کاملا قابل اعتماد می باشد که می توانید بدون پرده صحبت هایی که به دلایلی نمی توانید با همسر خود در میان بگذارید را به درمانگر بیان کنید. و یا اگر مشکلی با همسر خود دارید که جایی نمی توانید مطرح کنید، می توانید با مراجعه به یک روانشناس از او کمک بگیرید و روانشناس با راهکارهایی که به شما می دهد باعث می شود تا زندگی شما از مسیر موفقیت و عاشقانه خود خارج نشود.

دلایلی که نشان می دهد باید زوج درمانی مراجعه کنید

بایدها و نبایدهای زوج درمانی

  • مشکلات بحرانی

در زندگی هر فردی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که اکثر آن ها به کمک زوجین حل می شود اما برای حل مشکلات بحرانی تر باید حتما از یک فرد متخصص و قابل اعتماد کمک گرفت و زوج درمانگر با تجربه هایی که دارد می تواند زوج ها را در این زمینه راهنمایی نماید. مشکلات بحرانی می تواند شامل بیماری، خیانت، مصرف مواد مخدر و ... باشد.

  • تصمیم گیری برای طلاق

گاهی اوقات زوج ها به صورت توافقی تصمیم به طلاق می گیرند و بابت آینده زندگی خود و فرزندان به مشاور مراجعه می کنند و حتی ممکن است راه بازگشتی برای آن ها پیدا شود.

  • گرفتاری در یک مشکل تکراری

زمانی که چندین بار در یک موضوع یکسان با مشکل مواجه می شوید و راهی برای عبور از آن مسئله پیدا نمی کنید؛ اکثر مواقع این اتفاق به دلیل درک نشدن و یا شنیده نشدن توسط زوجین رخ می می دهد. زوج درمانگران بر این باور هستند که همه چیز به دلیل فقدان ارتباط موثر از بین می رود.

  • مشکلات با فرزندان

رشد و آموزش فرزندان یک وظیفه حساس برای والدین می باشد و متاسفانه رفتارهای بسیاری از والدین با فرزندان و برعکس آن باعث می شود تا مشکلاتی بین آن ها به وجود آید و کنترل این مشکلات از دست آن ها خارج شود.

  • ادامه و یا اتمام رابطه

گاهی اوقات زوج ها بر سر دوراهی ادامه دادن یا تمام کردن رابطه قرار می گیرند و برای تشخیص این که آیا این مشکل قابل ترمیم می باشد یا خیر، می توانند از دانش و تجربه ی یک زوج درمانگر حرفه ای کمک بگیرند و درمانگر آن ها را با واقعیت های زندگی رو به رو می کنند و اگر درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند می توانند به کمک درمانگر رابطه خود را بهبود ببخشند.

  • مشکل داشتن با شخصی خارج از رابطه

مشکل داشتن با شخص سوم خارج از رابطه مانند همکاران، دوستان، همسایگان و اعضای خانواده که ممکن است یکی از زوجین با این اشخاص ارتباط برقرار نکنند، یکی دیگر از علل مراجعه به زوج درمانی می باشد. در این مواقع، زوج درمانگر، روش های سازنده مقابله با این تنش ها را آموزش می دهد.

  • احساس خشم، ناراحتی و کینه

احساس ناراحتی و ناامیدی در روابط بلند مدت بسیار رایج می باشد و متاسفانه بر هم خوردن بسیاری از رابطه ها به همین دلایل می باشد که ریشه در گذشته افراد و عدم آگاهی و تجربه آن ها در زندگی زناشویی می باشد.

زوج درمانی

بایدها و نبایدهای زوج درمانی

با فهمیدن بایدها و نبایدهای زوج درمانی متوجه می شوید که چه زمانی مناسب است تا به روانشناس مراجعه کنید و صرفا مراجعه به روانشناس به معنای داشتن مشکل روحی و روانی نمی باشد و به نوعی استفاده از تجربیات یک فرد متخصص در این زمینه می باشد که به بهبود رابطه زوج ها کمک می کند و باعث می شود تا در زندگی زناشویی درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند و در زمان بروز مشکلات تکیه گاه یکدیگر باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بایدها و نبایدهای زوج درمانی و گرفتن وقت مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه نلی هوم تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2