سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

فواید زوج درمانی

از فواید زوج درمانی چه می دانید؟ چه زوج هایی باید برای زوج درمانی اقدام کنند؟ زوج درمانی چه مقدار در زندگی زوجین تاثیرگذار است؟

حفظ یک زندگی مشکر و حل کردن مشکلاتی که در زندگی زناشویی به وجود می آید، نیازمند یادگیری مهارت هایی به نام مهارت های ارتباطی می باشد که متاسفانه این مهارت ها نه کلاس های درسی و نه دانشگاه ها به طور کامل آموزش داده نمی شود و اغلب زوج ها اطلاعات کاملی از این موضوع ندارند. حل کردن مشکلات زندگی زمانی اتفاق میافتد که شما بتوانید به خوبی مشکلات را مدیریت کنید و درک کاملی از زندگی مشترک و چالش های آن داشته باشید.

بدون شک زندگی زناشویی را می توان گفت یک ماجراجویی با چالش های سخت و آسان می باشد که زوج ها در کنار هم باید از این ها عبور کنند و نحوه برخورد با مشکلات و حل آن ها بسیار مهم می باشد. فواید زوج درمانی در این مشخص می شود و زوج هایی که آموزش های لازم در این زمینه را دیده اند، بدون لطمه خوردن به زندگی آن ها می توانند مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

برای زوج درمانی حتما نباید زوجین با یکدیگر مشکل داشته باشند و می توان برای آموزش ها و یادگیری مهارت های زندگی به یک زوج درمانگر مراجعه کرد و این نقش پر رنگی در زندگی مشترک زوج ها دارد.

چرا باید به زوج درمانگر مراجعه کرد

فواید زوج درمانی

زوج درمانگر با دانش ها و مهارت هایی که دارد می تواند زوج ها را برای شروع زندگی مشترک آماده کنند و همچنین مهارت های ارتباطی و زندگی را به آن ها آموزش دهد. همچنین زوج ها که در زندگی مشترک خود به مشکل خورده اند، با راهنمایی های زوج درمانگر می توانند زندگی خود را نجات دهند و در برابر مشکلات بعدی بتوانند ایستادگی کنند.

متاسفانه برخی از زوج ها به جای مطرح کردن مشکلات خود به زوج درمانگر، مشکلات خصوصی زندگی خود را در غالب درد و دل کردن در کنار دوستان و آشنایان خود بازگو می کند و همین باعث دخالت های دیگران در زندگی خصوصی زوج ها می شود و حتی می تواند باعث جدایی زوجین هم شود. مطرح کردن مسائل و مشکلات خصوصی به افرادی که اعتمادی به آن ها ندارید اصلا جایز نیست و می تواند به زندگی شما لطمه وارد کند؛ زوج درمانگر یک شخص کاملا مورد اعتماد برای شما می باشد و می توانید بدون رودربایستی حرف های خودتان را بزنید.

بیشتر بخوانید: اهداف زوج درمانی

فواید زوج درمانی چیست

  • زوج ها یاد می گیرند که چطور بدون خشونت و توهین و در عین حال قاطعانه در برابر مشکلات رفتار کنند.
  • زوج ها یاد می گیرند که چطور تعارضات و مشکلات را به شیوه ی سالم حل و فصل کنند.
  • زوج ها یاد می گیرند که چطور نیازهای خود را بدون خشم و نفرت و به وضوح و روشنی بیان کنند.
  • زوج ها درک عمیق تری از همسر خود پیدا می کنند و متوجه می شوند که او چه کسی است و چه نیازهایی دارد و همچنین باعث می شود تا درک عمیق تری هم از خودتان پیدا کنید و نیازهای خود را پیدا کنید.
  • زوج درمانگر یک محیط امن برای بیان هر گونه ناراحتی و ناخشنودی که احساس می کنید در اختیار شما قرار می دهد تا بدون استرس یا رودربایستی بتوانید احساسات خودتان را بیان کنید و زوج درمانگر به شما کمک می کند تا به راحتی حرف های خودتان را بزنید.

تاثیر و فواید زوج درمانی در زندگی

فواید زوج درمانی

زوج هایی که قبل از شروع زندگی مشترک برای زوج درمانی و آموزش مهارت های زندگی مراجعه کرده اند زندگی بسیار بهتری نسبت به افرادی که اقدام نکرده اند دارند و همین مسئله باعث می شود تا فواید زوج درمانی در بین زوجین دیده شود و هر بار که برای آن ها مشکلی پیش می آید یا با چالشی رو به رو می شوند، با آموزش هایی که دیده اند و چیزهایی که یاد گرفته اند این مسائل را حل و فصل کنند.

اما کسانی که هم بدون یادگیری این مهارت ها زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند می توانند به یک زوج درمانگر مراجعه کنند و هر زمان که برای یادگیری این مهارت ها اقدام کنید، قطعا تاثیر مثبتی در زندگی شما می گذارد. متاسفانه بسیاری از جدایی هایی که صورت می گیرد، به دلیل ناآگاهی و عدم مراجعه به زوج درمانگر برای برطرف کردن مشکلات می باشد و تنها راه حل موجود را جدایی می دانند.

انتخاب کلینیک یک مرکز مشاوره تخصصی می باشد و اگر می خواهید یک زندگی عالی و بدون دغدغه های موجود در جامعه را داشته باشید، می توانید به این مجموعه مراجعه نمایید و جهت انتخاب وقت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2