سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و مطالب روز

نظر

تاثیر زوج درمانی در زندگی

تاثیر زوج درمانی در زندگی افرادی که دچار مشکل شده اند به وضوح دیده می شود و زوج های بسیاری که در زندگی خود مشکلاتی دارند، با مراجعه به یک زوج درمانگر و گذراندن دوره های زوج درمانی، توانسته اند مشکلاتشان را برطرف کنند و همچنین جهت بروز مشکلات آینده با دانشی که به دست آورده اند می توانند آن را مدیریت کنند.

زوج درمانی فقط برای کسانی که در زندگی خود به مشکل خورده اند نمی باشد و حتی کسانی هم که زندگی خوبی دارند می توانند در این جلسات شرکت کنند و مطالب بیشتری از زندگی زناشویی آموزش ببینند که قطعا به بهتر شدن زندگی آن ها کمک می کند. حتما شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است و این جمله برای زندگی زوج ها هم صدق می کند.

زمانی که دو نفر قصد دارند تا زندگی رویایی و عاشقانه خودشان را بسازند، مشکلات زیادی بر سره راه آن ها وجود دارد و برای رد شدن از آن ها باید درک عمیقی از زندگی زناشویی داشته باشید. زوج ها می توانند قبل از این که زندگی مشترک خود را آغاز کنند و یا قبل از مواجه شدن با مشکلات، به یک زوج درمانگر مراجعه کنند تا با واقعیت های زندگی رو به رو شوند و آمادگی های لازم در برابر مشکلات را داشته باشند.

زوج درمانگر کیست

زوج درمانگر فردی است که با گذراندن دوره های روانشناسی در شاخه های مختلف به خصوص زندگی زناشویی توانسته علم بسیار زیادی در این زمینه کسب کند و افرادی که در زندگی مشترک به کمک نیاز دارند می توانند به این افراد مراجعه کنند. همه ما زمانی که دچار مریضی می شویم به یک پزشک متخصص مراجعه می کنیم و یا زمانی که خودرو ما دچار خرابی می شود به یک مکانیک مراجعه می کنیم.

اما زمانی که در زندگی مشترک مشکلاتی پیش می آید، روح و روان ما باعث سردرگمی و ناراحتی می شود که باید برای درمان به یک زوج درمانگر مراجعه کنیم. زوج درمانگر یک شخص قابل اعتماد می باشد که می تواند احساسات فرد مقابل خود را درک کند و به راحتی می توان مشکلاتی که برایتان به وجود آمده است را بیان کنید. زوج درمانگر با علمی که دارد می تواند به شما در این زمینه کمک کند و تا پایان دوره های درمانی در کنار شما خواهد بود.

چه مواقع به زوج درمانگر نیاز است؟

تاثیر زوج درمانی در زندگی

برای شروع زندگی مشترک و حتی قبل از آن می توان مشکلات و اتفاقاتی که در گذشته برایتان افتاده و باعث ناراحتی شما شده است را بیان کنید. بیان کردن موضوعاتی که حس می کنید در زندگی زناشویی ممکن است برای شما مشکل ساز باشد به شما کمک می کند تا به آن ها رو به رو شوید و با راه و روش هایی که زوج درمانگر به شما آموزش داده است از آن ها عبور کنید. مواردی که نشان می دهد به یک زوج درمانگر نیاز دارید به شرح زیر می باشد:

  • در گذشته پدر و مادرتان طلاق گرفته اند.
  • در زندگی با مشکلات مالی مواجه هستید.
  • در سنین پایین ازدواج کرده اید و یا قصد ازدواج دارید.
  • به مواد مخدر اعتیاد دارید.
  • نسبت به همسر و یا دیگران احساس عصبانیت دارید.
  • احساس رابطه ضعیف با طرف مقابل خود را دارید.
  • از مشکلات جنسی رنج می برید.
  • در دوران تحصیلات مشکلاتی داشته اید.
  • تفاوت فرهنگی بین شما و همسرتان وجود دارد.
  • دائما مورد انتقاد همسر خود قرار می گیرد.
  • تمایل دارید تا از همدیگر فاصله بگیرید.
  • ترس از خیانت دارید و یا در زندگی خودتان یا اطرافیان اتفاق افتاده است.

این ها اکثر مواردی است که در جلسات زوج درمانی بیان می شود و می توان گفت تاثیر زوج درمانی در زندگی مشترک افراد بیش از گذشته دیده می شود و این موضوع باید به خوبی در جامعه جا بیافتد.

تاثیر زوج درمانی در زندگی های امروزی

پدران و مادران ما در گذشته و سال ها قبل زندگی مشترک خود را آغاز کردند و تا امروز اکثر آن ها شاید هیچ مشکلی در زندگیشان نداشته باشند. اما همان طور که می دانید از گذشته تاکنون زندگی ها دچار تغییرات بسیار زیادی شده اند که قابل مقایسه نیست و در جامعه امروزی زندگی ها دچار تغییرات زیادی شده اند که نیاز است تا زوج ها از آن ها اطلاعات کافی داشته باشند.

ملاک های انتخاب همسر از گذشته تا به این امروز دچار تغییراتی شده است و حتی مشکلات بسیاری زندگی زوج ها را تهدید می کند که در گذشته وجود نداشته اند. امروزه زندگی ها تحت تاثیر موضوعاتی است که هر کدام از آن ها برای زوج ها ممکن است مشکلساز باشد و البته این در تمامی موارد ممکن است رخ ندهد اما داشتن علمی که به بهتر شدن زندگی مشترک کمک کند خالی از لطف نیست.

تاثیر زوج درمانی در زندگی را زمانی متوجه می شوید که در جلسات زوج درمانی به همراه همسر خود مراجعه کنید و چیزهایی را یاد می گیرید که قطعا در زندگی با آن ها رو به رو می شوید. برای شرکت در جلسات زوج درمانی می توانید به مجموعه انتخاب کلینیک مراجعه نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2